Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

29 Şubat 2008 Cuma

ordan burdan bi de eskiden

Hani Orhan Veli demiş ya, ''BENİ BU GÜZEL HAVALAR MAHVETTİ'' diye. İşte aynen öyle. Pazar günü hava bozacakmış ne gam. Şu son bir kaç gündür baharı yaşıyoruz. Tabii ben de bilirsiniz kaçırmam böyle havaları. Sokaklardayım anlayacağınız. Önceki gün hadi dedik arkadaşlarla Kadıköyün ara sokaklarını eskiciler falan gezelim. Ama tam durağa gelmiştikk ki bir telefonla rotayı çevirirdik başka yöne ve Fatoya gidip mükellef bir masaya konduk. Akşam ayrılırken de yeni bir program yapıp Banu ya sabah kahvaltısına gittik. Kahvaltı dediysem Gamse ile ben saat 11.30 da oradaydık. Millet açlıktan gebermişti. Mükemmel bir masaydı ama favorim kaşarlı mantardı. Banuyu beni eskiden tanıyanlar bilir . Ercünün eşi.Valla burayı tıklayıp Ercü hakkında bilgi sahibi olun bence . Khvaltıda beş kişiydik ama daha sonra sekiz kişi olup , fethiPaşa korusuna gittik. Korunun içinden yürüyerek Kuzguncuğa indik sonra da Üsküdara yürüdük. Eve geldiğimde hışırım çıkmıştı.

Şimdi sıra eski yazıda. 2006 yılında yazdığım o günlerdeki gündem ile ilgili yazı. Bakın o günlerden bu günlere gündem nerelere gelmiş. Türban, Kara Harekatı derken bu günde Kara Harekatının sona erdiği, bunda Amerikanın parmağı olup olmadığı. Daha güzel gündemlere diyelim ve sözü eski yazıya bırakalım.
*************************************************************************
30/3/2006 - GÜNDEM mündem GÜNDEM
Hadi bakalım güneş tutulması da bitti şimdi ne konuşacağız.Şu gündemi belirleyen kimse acilen belirlesin .Açıkta kaldık.

Bu gün güneş tutulmasından bahsedeyim dedim ama daha yakından tanık olanlara bıraktım o işi,Onurtan Hocam Manavgatta ,baharla da Antalya da buna çok yakından tanık oldular.Ama milletin taaaaaaaaaa nerelerden gelip izlediği Nasa nın Antalya ya konuşlanıp incelediği bu görsel şöleni bi her şeyi bilen profumuz,. benim denizi olmayan yerime zehir etti. Çoluk çocuk deprem bekliyo sokakta. A benim canım efendim olursa dicen ki ben demiştim bakın .Olmazsa biz sevinicez tabi

Yıllar önce yanlış hatırlamıyorsam 79 yazı olmalıydı.Gümüşyaka ya tatile gitmiştik,Skaylab diye bi uydunun dünyaya düşeceği söylendi.,hemde Türkiyeye koca yaz ha düştü ha düşecek onla geçti,Kara da, hava da.,deniz de aynı muhabbet.Ha düştü ha düşecek.Sonra Halley kuyruklu yıldızı dünyaya çarpacak dendi ,aha çarpıyo.aha da kuyruğu çarpacak derken ,o kuyruğunu altına kıstırıp,değmeden geçti.

Bir de küresel ısınma var ,günahları boynuna bununda çevreci ürünler yapıp bu işin kaymağını yiyenler tarafından desteklendiği söyleniyor,

Bu arada huuuuuuuuuuuuuuuuu yurdum insanı sen kafanı uzaya takma Nasa sı masası var hallederler orayı ,sen yurda bak .Gökyüzüne bakarken burda, atı alan Üsküdarı geçmesin sonra.Şiddet okullara girdi,ABden ne haber ,terör tırmanıyo.,şu olmayan enfilasyonu biz niye görmekteyiz hala,

Güneş tutulcak tutulcak tamam tutuldu.,sırada ne varsa o gelsin.

8 yorum:

  1. yasas�nnnnn
    nihayet hafta sonu
    mutlu sevgi dolu bir haftasonu sonu sana:)))

    YanıtlaSil
  2. yav ilk olayım istedim yetişemedim. gene yetiştirmişsin bir şeyler. ama bugün ben de çalışkanım. sevgiler karlı memleketten
    solist

    YanıtlaSil
  3. Ordan burdan ama epeyce dolu dolu bir yazı olmuş ...
    o zaman ,Güneş tutulmuş
    şimdi de dilimiz tutuldu izliyoruz olup biteni..Bunun arkasından nasıl bir deprem gelir bilmiyorum..
    Ercü bey gibi setlere çok ihtiyacımız var...:)))öptüm sevgilerle balkahveee

    YanıtlaSil
  4. Supersin Lale Abla...olayi nasilda guzel ozetlemissin..aci olani gunler geciyor ama biz degismiyoruz..:(

    YanıtlaSil
  5. Merhaba!...
    Sizlere ulaşmam çok zor oluyor.
    Blogcu ile blogspot arasında bir bağ kurabilsek ne güzel olacak aslında.
    İşlerimiz yoğun,
    arkadaşlarımızı üstünkörü değil de,
    yüreğimizden okumak ve aynı şekilde yorumlamak,bir de uzunca cümlelerle gibi bir huyumuz var bir de üstüne üstlük...
    Bu nedenle,
    sadece aldığım yorumlar listesindeki 40 arkadaşın sayfasını kaçırmamaya gayret ediyorum.
    Arkadaş listemdekilere, hele de blogspottaki dostlara ulaşmak zor oluyor.
    Sağ olsun,
    ilknurca boş bırakmıyor sayfamdaki yorum köşesini de,onun sayesinde gelebiliyorum blogspota...
    Bu gün de size rasladım onun köşesinde,vesile oldu düşüverdim sayfanıza...Sevinçliyim...

    Güzel yazınızı ilgi ile okudum.
    Arkadaşlarınızla yaptığınız güzel proğrama imrenmedim desem yalan olacak.
    Üsküdar'ı özel sebeplerden dolayı sevmem ama,sizin gibi dostların oralarda yaşadığını bilmek güzel.
    O,
    geçmiş yazılarınızı yayınlama konusu da çok ilgimi çekti.
    Bizler de mi yapsak ne?

    Hadi,
    iyi haftasonları diliyorum efendim!...

    YanıtlaSil
  6. ben de uzun uzun yuruyusler yapmak isterdim, istanbul'un caddelerinde, carsilarinda, korularinda ..

    ama kar diz boyu, hava eksinin altina dustu bugun :P

    YanıtlaSil
  7. bize de rehberlik yap Lale abla ,istanbula gelince, valla çok güzel anlatıyorsun.
    Güneş tutulmasını biz çok net izlemiştik, önce yavaş yavaş karardı, sonra karanlığın ardından tekrar aydınlandı. Bu karanlık günlerimiz de geçecek inşallah.

    YanıtlaSil
  8. bazı güneşler tutulduğunda evren kendini yenilemiş olur

    tarih bilimi ikiyüzlüdür.hele politik anlamıyla tarihi kendi tarafına yontanların çok olduğu ülkelerde her şey çok daha fazla iki yüzlüdür..

    zeki olmak tehlikelidir her konuda.zeki insan yönetilemez,zeki insanın aşkta aradığı cinsellik değildir,zeki insan zerdüştür

    osmanlı şehzadeleri hep şu korkunun psikolojisinde büyümüştürler.padişah mı olacağım,kellemi mi vuracaklar.bu psikolojiyle büyüyen şehzadelerin çıktığı tahtlarda delilik kaçınılmaz bir yazgıdır

    kürt yoktur kart kurtlar vardır söylemide ayrı bi psikolojik travmadır.sonuz hayır getire.

    güneş tutulması eski mısırda yeni evrenlerin işaretiymiş birde.şimdiki mısırda ise.....


    bloglardada gördüğüm şuki zeka pek para etmiyor.sevgiyle kallll

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))