Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

15 Mart 2008 Cumartesi

eski yazıda da yeni yazıda da Beyoğluna giderkene

Bu sabah kalktım ki , Gamze giyinik bir halde başımda duruyor, hayrola dedim. - Arkadaşlarıyla kahvaltıya gidiyormuş. Nazlı zaten dün akşamdan kirişi kırdı ve Zuz a konuşlandı. My koca işte zaten. yahu bu evi ben mi bekleyeceğim dedim ve programımı yaptım.

Bir Beyoğlu yaptım yine. Aman ne kalabalıktı anlatamam. Bir ara İstiklal caddesine Taksim girişinden baktım sanki havada yüzen kafalar ordusu vardı. İnanılmaz bir şeydi. Yani yanındakine değmeden yürümenin imkanı yok. Ama olsun yaw.Yine aynı ekiple toplandık anladığınız gibi. Gülden yine beni gülme komasına soktu. İnsan annesinin evine hırsız girmesini böyle komik mi anlatır. En komik yanı , hırsızın dolapta asılı duran , kuzen Halilin ceketini alıp , yerine kendininkini asmasıydı. Dahada komiği enişteminde bunu farketmeden alıp giymesiydi. bu Güldenin anlatımıyla bizde gülme krizi yarattı.istanbul turist akımına uğramış arkadaşlar. Vapur, yollar, finüküler, Taksim doluydu. Biz azınlıktık desem inanın valla. Tam vapurdan indim bir karı koca yaklaştı yanıma exusme dedi. Haydaaaa yine beni buldular dedim. telefriği soruyor. Hah dedim bunlar , Pier Loti ye gideceklerdi, Haliç vapuru yerine , Kabataş motoruna bindiler. Sonra o güzelim Türkcilizcemle , finüküleri sorduklarını anladım. Düşün peşime dedim. Fakat aşağıdaki eski yazımı okursanız aynı tarihlerde Bir Japon turistle aynı macerayı yaşadığıma tanık olcak ve tarih tekkerrürden ibaretir , sözünün gerçekliğini anlayacaksınız. Ben sözü fazla uzatmayayım. Gittm geldim , dönüşte yer bulamadığım için motorda üstte oturup , şifayı kaptım.

umarım kalabalığı abartmadığımı bu resimle daha iyi anlarsınız. Burası Çin dedil :)), sadece İstiklal caddesi. Bu halini seviyormusun derseniz , hayııır derim. Ama İstanbul dışına çıkınca da bu halini özlerim.
**********************************************************************************
17/3/2007 - BEYOĞLUNA GİDERKENE
Dün nasıl pırıl pırıl bir hava vardı.Gerçi bu gün de öyle ama.Ben baktım ki pırıl pırıl bir hava var dışarda.Gündüz gözüyle bir Beyoğlu Taksim yapayım dedim.desertwind in deyimiyle şöyle kabasını bir alayım,tozlanmıştır,tozlarını alayım,haftasonu na hazırlayayım dedim.Bakayım çiçekçiler yerinde mi.Çinliler köşeleri tutmuşmu.Üle bizim satıcıları köşe bucak kovalayan zabıta bunlara bi şey demezmi.Valla çinliler bizim sokağa kadar geldiler.Boşa mı yapmış Hunlar bu Çin Seddine akınları.Attilanın kemikleri sızlayacak.Uzun lafın kısası,ben evdeki ahali evden çıkınca evi şöyle bir düzelttim.Bir gün önceden tüm ihtiyaç tedbirleri alınmıştı.Hemen attım kendimi dışarı.Güneş gerçekten parlıyordu.Hatta ve hatta güneş gözlüklerimi takmak zorunda kaldım

Artık yeni güzergahım Kabataş üzeri gitmek.Hiç trafik yaşamıyorum.Motorla Kabataş,finükülerle de 165 sn de Taksim.Üsküdar da ki Marmaray Tüp Geçit çalışması nedeniyle en aşina olduğumuz yüzler Japonlar.Motorda da bir Japon hanım dikkatimi çekti.Ufacık ama ne sevimli.Elinde bir harita inceleyip durdu.Ben motordan indim hemen finüküler girişinden daldım.Yürüyen merdivenler tamirdeydi.İnmek mesele değilde ,Allaaaah inşallah ,taksim çıkışı böyle değildir dedim.Ben bu arada bunları düşünürken,baktım benim motordaki ,Japon Hanım bir inip bir biniyor.Sağa sola bakınıyor.Elindeki haritayı inceliyor.Sonra geldi bir kaç sıra öteme oturdu.İnerkende bana yanaştı.Taksime nasıl gideceğini sordu.bende zaten Taksimdeyiz dedim.Elindeki haritayı açtı bana bir yer gösteriyor ama ,benim yakın görme problemim öyle ilerlemişki,göremiyorum.Tüneldeyiz hala o anda. Ben biraz ışığa falan tutuyorunm ama nafile.Kadıncağız haritayı elime verdi,çantasını açtı ve bir gözlük çıkardı.,bana uzattı.Birden ikimiz birden katılırcasına güldük.Taktım ve gördüm ki,Taksimde ki Atatürk heykelini arıyor.Aynı yöne gidiyoruz dedim.Tabi bunları benim henüz 17 ,17 paramparçaaaaaaaa ,ingilizcemle yapıyoruz.Teoman bu şarkıyı benim ingilizceme mi? yazmıştı ola.Henüz 17 yaşında; olduğu yerde terkettiğim paramparçaaaaa ingilizceme yani.Neyse Taksime çıkınca karşımıza gelen Atatürk heykelini gösterdim.Bir daha gülüştük o Japonca ben Türkçe güldüm bu kez.Türkmüsünüz dedi.Bende de aha bu şahane ingilizcesiyle sana yol gösteren,anlı şanlı bir Türk kadınıdır dedim.Karşılıklı reveranslar yaptık,Arigato Anjin san falan dedik .Ayrıldık.Dudağımın kenarında hoş bir gülümseme ,kuzenlerle buluştuk.Güllünün gazına gelip ,bi sürü lüzumsuz şey aldım.Beyoğluna gelince iyi idi hoş idi.Her şey yerli yerinde,çiçekçiler köşelerinde,akordioncu amca yine orada.Hatta dilenciler bile aynı yerlerinde oturuyorlar.Bir kaç tiyatrocuya rastladık,aralarında ya televizyonu,ya Devlet tiyatrosunu bırakmaları hakkında yayınlanan genelgeyi konuşuyorlardı.

Akşam en favori dizimiz Hatırla sevgiliyi izledik karı koca.dönem dizilerini çok severim,bu dizide de her şeyi mekan seçimlerini,kıyafetlerini çok başarılı buluyorum,
Çoktandır yeni tatlardan bahsetmiyorum size.Yeni eğlencelik tatlarımız Magmum çikolata.Bu Nazişin favorisi bir de kuru incir ve ceviz. var. Ama bunu öyle bir kuru incir,bir ceviz yemeyeceksiniz. Açacaksınız incirin içini,içine yerleştireceksiniz cevizleri,afiyetle yiyeceksinz.Üstüne de çay için ama insanı çok susatıyor.
Hafta sonu planım yok. Şimdi gidip kıymalı poğaça yapacağım.İçini akşamdan hazırladım,ve yatarken tembih ettim evdekilere sakın yemeyin diye.Yoksa ekmek arası yapar yerler valla.Gözünün yaşına bakmadan

İyi bir hafta sonu olsun size de...

23 yorum:

  1. slm ablacım nasılsın?keyifli pazarlar diliyorum:)sevgiler...
    lilyum52

    YanıtlaSil
  2. off anam of :)))Bu ne kalabalık
    adamın üstüne üstüne geliyorlar bunlar..Neyse şanslıyız ki
    o kalabalığın içindeki en güzel lale ile yazışıyoruz...
    hırsız mevzusu komikmiş yani..
    cık cık (tahtaya vurdum)allah korusun ya... balkahveden sevgiler

    YanıtlaSil
  3. sen de olmasan İstanbulun son ahvalinden hiç haberim olmayacak,yaz arkadaşım yaz,
    istanbul özlemimiz sayende karşılanıyor.
    yeni tatlar aramak güzel...
    bu aralar bende ceviz yiyorum ,beyne benzetiyorlar ya cevizi,
    güçlendirir belki...
    sevgiler ,

    YanıtlaSil
  4. kankiiiii!!!
    sen paratoner gibi çekiyorsun demekki turistleri,
    Bilse bilse bu bilir istanbul'u diyorlar belki de :))
    o beyoğlunun hali ne
    amanınnnn korktum yani
    ne güzel gezmişsin ama olsun
    o kalabalık bile iyi gelir insana
    görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  5. hehe süper resim..
    aynen kafalar ordusu..
    ama her zaman biyerlerde yer bulunabiliyor oturmak için..

    demek kuru kalabalık..

    ama şöyle hafta ortası sabah saati..
    hani daha ortalık ısınmamışken..
    yaz bile olsa..
    hatta dükkanlar yeni açılırken
    hele de çukurcuma taraflarının keyfi..
    hiç bişey değişmem..
    =)

    keyifle lalem..
    şifaya da geçmiş olsun derim...

    ataletinnnnnn

    YanıtlaSil
  6. bütün ötekilerin peygamberidir sokaklar
    ama en çok da kedilerin...

    sokak lambalarının ışığına uçan kelebeklerse
    yalnızlığın kapı koludur
    tutunmak için yıldızlara

    t.kurt/beyoğlu

    YanıtlaSil
  7. Ben bir kere kaçıyordum o kalabalıktan da Nurdan kurtarmıştı. Hoş caddenin d ehafta sonu farkı yok ama sanki insanlar daha bir tanıdık üstüme üstüme gelmiyorlar.
    Yazmayı okumayı ve yorumlamayı özledim ama Nisan sonuna kadar ben böyleyim :(:(:(:

    YanıtlaSil
  8. iste bu kalabalik !!! bunu gorunce ben tirsip bi girdim kocamin koluna ! buralarda nerde oyle kalabalik, iki insan yanyana gorsen, "aa birileri var sokakta" deyip bakiyosun , gormeye gormeye unutmusuz tabii :) taksim'de cok korktgumu gayet iyi hatirliyorum :) tramwayda da hollandali turistlerle sohbete dalinca , ilk defa gorecegim 'tramwaydan istiklal caddesi' manzarasini sohbete kurban etmis oldum :P saglik olsun naapalim :P

    YanıtlaSil
  9. yok yok nerede bana yetişeceksin sen şensazda sahneye çıktın mı ki hiç:)))))))))))))))))
    yok ben ilk istanbul gezimi hafta sonuna sıkıştırmaıdn aradan yıllar geçti artık söyleyebilirim o hafta içide okulu kırdık da kaçtıydık istanbula. hafta içi işte senin oraları gezdiydik o japon gibi elimizde harita, hafta sonu kumburgaz çekmece yaptıydık. evet şimdi fransız sokağı olmuş orayı görmek istiyorum, birde kumbaracı yokuşu kumbaracı han çatı katından manzara seyretmek isterdim. daha çok var çok yakında değilsede yakında gelicem seninle de beyoğlu yaparız inşallah. sonrakide aslında hep hafta içiydi ben hafta sonuda dönmüyordum:))) hehe madem geldik cumartesi öğlen dönülürmü istanbuldan demi ama:)))))))))

    ben ne kadar iyiyim toparlanıyorum ancak her dakika iyi değilim daha da neyse...

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Aman yarabbi o ne kalabalık :) Bu bana genç kızlığımda gittiğim bir Bodrum seyahatini anımsattı. Bir bayram okul arkadaşları ile yapılan organizasyonla kendimizi Bodrum'a atmıştık, ama ne tepiş tepiş bir tatildi anlatamam. En komiği gece insan trafiğini idare etmek için trafik polisinin görev yapmasıydı. Düdük çalıp bir grup insanı durdurup, diğerlerine geç diyordu. Kopmuştuk o noktada :))))

    YanıtlaSil
  11. SELAM LALECİM,
    BEN DE YAZMAK İSTİYORUM AMA NEREYE GİRİPDE YAZI YAZACAKTIK BULAMUYORUM
    İYİMİ,BEN DE SENİ ÖZLÜYORUM MAYIS DA GELİRİM HERHALDE SENİ ARAYACAĞIM
    SEVGİLER ÖPÜYORUM
    FİLİZ PAŞAOĞLU

    YanıtlaSil
  12. sonunda bizim de bildiğimi,z bir eski yazına rastladık gerçi yine yazıldığı dönemden değil de, gözlük alışını anlattığın yazında verdiğin linkte vardı. ve çok hoş bir maceraydı.

    YanıtlaSil
  13. İstiklal Caddesi'nin o kalabalıklığını göremedim henüz. Ama her gidicem ben giderim diye taaa Ataşehir'den yola atıldığım an hep şunu duyarım "dikkat et tehlikelidir oralar" diye. İşte bu fotoğraf beni biraz korkuttu "böyle kalabalıkmıymış vayy bee..."((:
    Yardımsever Lale ablacım bana da şu İngilizce hususunda pratik bilgiler verir misin:(( Hani Türkler niye yardım isteyince kaçıyorlar denmesin arkamızdan diye. Yani o bile yok bende:( Yabani oluyorum bir turist görüğümde:(
    Öpüyorum seni kocamaaan hem de:))
    İyi haftalar...

    YanıtlaSil
  14. :)evet aynen incir böyle yenir işte
    abdigör köfte,özellikle Diyadin de çok yapılan bi düğün yemegidir aslında,etin sogan ve baharatla tatlandırılıp macun kıvamına gelene kadar dövülür,daha sonra top top yapılıp şekil verilir ve haşlanır yanındada mutlak pilav:)
    Bak aklıma geldi ben arada bu tarıfleri ekliyim bloga:)
    öptüm lalemmmm...özlemişim be yaw;)

    deep note:Diğer sorunun cevabı ilerleyen saatlerde mailde:)

    YanıtlaSil
  15. Su Hirsiz hikayesini cok merak ettim cunku ceketini askiya asan hirsizin eminim daha komik yanlari da vardir:)

    Beyoglunu her zaman seviyorum ama kalabalik olunca biraz cekilmez oluyor, kendimi demir yoluna atiyorum o zaman , orda normalde kimse pek yurumuyor ya:)

    YanıtlaSil
  16. Eeee bu kalabalıktanda ancak çıkılır..:)))Nerde yeni yazımız..
    bu aralarda herkesin pek bir yoğunluğu var...
    Sevgiler en kocamanıyla balkahveden

    YanıtlaSil
  17. Valla seni okumak yaşamak gibi öyle güzel anlatıyorsun ki .Sana Ankara'dan annemden kocamaaan selam getirdim az önce sabah telefonlarımızın ilkini yapıyorduk(biz on onbeş dakika aralarlara saatlerce konuşuruz da)Lale ablayı okuyorum dedim hatta telefondan canlı yayın bile yaptım annem senin turist olayının tekkerürünü duyunca bir güldüki ne gülme elinden telefonu bile düşürdü yok böyle olmayacak şu babanı ikna edip eve bilgisayar aldırayım bile dedi.
    Bartın'da böyle kalabalık bulamzsın:)) he hehe zaten nüfusu ne ki desene ama inan bana ben de şöööyle bi gezsem de demedim değil hani elbette kalabalık itemem ama olursa da yok demem hani.
    Canım iyi bak kendine kocamaaann öptüm.

    YanıtlaSil
  18. o kalabalığın içinde olsam ,kaybolsam,kimse beni tanımasa ,selam vermese,
    bunlar bile özleniyor biliyormusun ....

    YanıtlaSil
  19. hasta filan değilsindir umarım..
    sevgiler balkahveden

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar. Ailecek Kandiliniz mübarek olsun.Tüm ev halkına selamlar. Mutlu günler dileğiyle, sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  21. LALE ABLA BAK MERAKTAYIM BU SEFER BEN...
    BİR BAŞKA HAFTA OSNU YAKLAŞTI SENDNE SES YOK
    ASLI NİŞANLANDI HANİ NEREDEYSE EVLENECEK GEL ARTIK...
    YOK GEZMELERDEYSEN BİR ŞEY DEMEDİM CANIM, SEN GEZ KAFANA GÖRE...

    SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  22. sen şekeri okudun galiba hı??
    hihi hihi...:)
    az bile yazmış:)

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))