Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

10 Kasım 2008 Pazartesi

Haftanın başındannnn

Evvet yeni bir haftaya daha başlamış bulunuyoruz. hayırlı uğurlu olsunnn. Tabi haftaya başladık ama bu güne gelene kadar biz ne yaptık ne ettik dimi. Bi onu anlatalım. Salı günü çıktığım Beyoğlu seferinden sağ salim döndükten sonra heheheh bu arada az kala motordan ayağım kayıp düşecekken kendimi zor kurtardığımı , arkadan gelen adamın karısına , -valla iyi kurtardı, deyişini size anlatmayı uunutmuşum. Ama ev de anlatınca kıyametler koptu . Kocam bu - Beyoğlu seferlerinin bir gün başımıza bir iş çıkaracağını beyan etti. Biraz da bu yakada gezssem nolurmuş sanki bak bak. Neyse geçti gitti ve ben çarşamba günü zati yine o taraftayım heheheheheh.

Salı günü öle geçince ben du çarşamba ev de takılayım biraz, kültürel faaliyetler falan yapayım dedim ama o sırada kapı çaldı. Anköserden - kim o dedim, balkona çık diye bir ses)))). Görümcem- hadi gel biz pazardan geliyos, çay içcez bizde okey mokey oynarız sonra dedi. Yarım saate kadar gelirim dedim. Gittim . Pazardan aldıklarını gösterdiler - ay bu negüzel şu ne güzel deyince ben- tüm beğendiklerimi bana hediye ettiler. Size diyorum ben görümcelerle aynı mahallede oturmak süper bişiiii. Biz çayımızı falan içip tam okeye oturduk ki, Gamsegamse aradı, halandayım deyince heyyo deyip çaya geldi. Çaydan sonra da Zuz'a gitti yarın sabah onlarla birlikte gelirim diye. Çünkü ertesi günü yani perşembe günü Cancan günü. Perşembe günleri, Gamse'ninde boş günü olduğu için, Zuz ve Berfu toplantıları o güne ayarlıyorlar. Gece Zuz aradı - ablaaaa biz yarın dokuzda bırakıcaz Can'ı , çünkü müşteri erken gelecek, bu demek oluyorki - ablaaaa kahvaltıda yapalım gelince. Sabah kalktım onlara birer kaşarlı tost hazırladım, çay yaptım. Çünkü uzun bir kahvaltıya vakit yoktu. Oh oh geldiler ki, akşamdan oraya giden Gamsegamse, Cancan, Zuz , Berfu ve Meltem. Tabi bu ekip akşam Can'ı alırken aynı seromoni ile geri geldi )).

Cuma günü tüm gün evde biraz okudum biraz film izledim ve kocamın önerisiyle dinlendim . Cumartesi günü biz daha uyurken tel çaldı, İlmiyem hadi bana gel dedi. Kızlar biz de geliriz dediler , programları akşamaymış çünkü. Haydiiii kalktık gittik. Bu yeni evi iyi güzelde İlmiyem pek uzaaa gitti , ama sanıyorum bir seneye kadar falan buradaki evine geri döner. Onlara da uzak geliyormuş çünkü. Gittik masamız hazırdı. Hatta Naziş resmini çekti ama bulamadım.

Pazar günü benim zavallı kocam çalışmak zorunda kaldı. Sabah dedim ki O' na-gel sen kahvaltıyı boş ver , ataların gibi sıcak sıcak besleyici bir çorba iç. İtiraz etmeyince tavuk suyu limonlu karabiberli bir çorba ikram ettim ona ve gitti. Hemen yatağa geri koştum, ama uyku tutmadı. Akşamdan okuyamadığım gazeteleri başucuma getiriyorum yatarken, onları okudum bi fincen çay içtim derken ben uyumuşum tekrar. Kalkınca kızlarıma güzzel bir kaşarlı patetesli mücverimden yaptım. Akşama doğru Naziş arkadaşıyla çıkıyordu, ona maçı hatırlattım o yüzden Capitole gittiler. Yani görüyosunuz dimi , İstanbul'da yaşarken önceden hava durumunu bilicen mazallah ya sis bastırdı , vapurlar çalışmadı, maç olunca özellikle derby maçları Kadıköy , Mecidiyeköy ve Beşiktaş da program yapmayacan. Sonra özel günleri bilicen o günlerde nerelerde miting olur nerelerde tören olur , yaaa boru değil bu iş.

Biz de Gamsegamse ile akşama doğru karnımız acıkınca Bağlarbaşına açılan Şampiyonu ıslatmaya gittik. Ne var ne yok herşeyden yedik. Kokoreç, midte tava, midye dolma. Ne kadar muzurat varsa yendi anlayacağınız. Ataletim daha iyi bilir bu marmarada çıkan midyelerden ne kadar uzak durulması gerektiğini ama herzaman deği yav arada kaçamak niyetine.

Dün akşam tam kitaplarımı almış, kocam spor programını izlerken ben de biraz okuyayım dedim. Onu sorularımla fıtık ediyorum bazen ama dünkü maçtan sonra spor programı izlemek istemedim doğrusu. Tam kitaplarımı alıp köşeme kurulacakken kızlar- anne gel bizle film izle, Oscar aldı 1988 yılın da , bu film animasyon dalında dediler. Hem de Nazlının örtmenlik yaptığı okul dolayısyla çocuklara anlatıyor böyle şeyleride arada. Filmin adı Mısır Prensi Hz Musanın kavmiyle Mısırdan çıkışını anlatıyor.
Mısır'ın Firavunlar döneminde Nil nehrinde bir sepetin içinde bulunan çocuk saraya getirilir ve Firavun ailesinin bir ferdi olarak yetiştirilir. Moses (Musa) ailesinin kölelere eziyet ve işkence yapmasına karşıdır ve birgün bir köleye işkence yapan Firavun askerini öldürür ve kaçar . Kaçarken Yahudi halkıyla karşılaşır ve kendisi hakkında gerçekleri öğrenir. Ardından Tanrı'nın sesi onu kavmini kurtaran elçi olarak seçtiğini söyler ve Moses 'ın hayatı tamamen değişir. Bu arada kardeşi Aaron'u (Harun) ve Miriam'ı bulur... Firavun'a halkını bırakması için Tanrının mesajlarını iletir. Ne var ki Firavun her defasında Moses'i reddeder..

Bir de bu gün izledim bir filmden söz etmek istiyorum. Adı tam da günün bu saatine yakışıyor ve bana da yemek sırasında eşilk etti zaten. Arada böyle eski filmleri izlemekten büyük keyif alıyorum. Bu filmin adı da'' Öğleden sonra aşk''. Çevrildiğinde ben bile doğmamışım anlayın eskiliğini. 1957 yılına ait. Ama o kadar naif bir film ki. İzlerken keyf alıyorsunuz. Sürekli peşinde keman grubuyla gezen bi r adam, çok güzel bir genç kız, elinde sürekli bir çello var. Kanoyla gölde yapılan gezintiler , o manzaralar. İyi geldi yemeğimi yerken.

film biraz aşıklara yönelik bir film.romantşk komedi cinsinden bir aşk filmidir.ayrıca aşkımın oynamasıda filme ayrı bir heyecan katmış.AUDREY HEPBURN bir konservatuar öğrencisini canlandırıyor,babası da gizli bir dedektif rolünde oynuyor.babasının yanında çalışan adamın biri gizli bir plan yapmaktadırlar,ikilinin asıl amaçları gary cooper(frank flannagan'ı) öldürmektedir ve AUDREY HEPBRUN bunları kapı arkasından gizlice dinlemektedir,bu arada HEPBURN başarılı bir konservatuar öğrencisidir,çalıdğı enstrümanlardan bellidir,konservatuardaki arkadaşından aldığı 2 jetondan ard arda önce gary cooper'in bulunduğu oteli arar da santral onun meşgul olduğunu söyler ve bu seferde polisi aramaya yönelir,polisi de bu durumu inandıramaz,yapacağı işse otele girip gary cooper'i bulmaktır,bu sebeple otele gider de gitmesine babasının arkadaşı odanın önünde pusuda beklemektedir,AUDREY HEPBURN'da başka bir odadan girip bu sefer resmen ateşle oynar şekilde gary cooper'in odasına balkon kısmından girer ve film başlarrrrr.

15 yorum:

  1. AUDREY HEPBURN O nasıl bir zerafettir ama bayılıyorum..
    hoş, dönemin erkek ve kadın artisleri hep böylesi zerafet içerisindeler.
    şimdi nerdeeeeeeeeee:))))
    İstanbul' da yaşamanın kolay olmadığın tahmin ediyorum.
    kutluyorum hepinizi..
    Pazardan aldıklarınıda merak ettim şimdi:))
    İlmiye hanıma selamlar:))
    hayatımızda iyi ki varlar.
    sevgilyle

    YanıtlaSil
  2. kankiii,
    ben bu filmi izlemiştim
    çok hoş yumuşak bir filmdi
    senin seferleride oku üfle nazar değiyor sana
    ayağın falan takılmasın
    aman ha!!
    ooo görümcengili kıskandım ben
    canım öptüm seniii

    YanıtlaSil
  3. istanbulda yaşamanın el kitabı.. bölümünde koptum..
    aynen öyle
    ben de çocuklara söylüyorum..
    bugün orası olmaz..
    yarın burası olmaz diye =)

    bi de..
    şu öğleden sonra aşk pek keyifli bişidir..
    hem nerden 57 eski imiş..
    klasik bi kere o =)

    hadi ben de.. öpeyim kocamanından..
    atalet..

    YanıtlaSil
  4. Lale abla, güzel bir özet olmuş ,seni okudukça ailemden uzak olduğum için üzüldüm bugün, halamda çay molası veremiyorum mesela.
    Atlattığın motor kazası için çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  5. Ah ah özeniyorum valla sana,insanın öyle görümcesi olması da bir ayrıcalık olsa gerek.Az kaldı planlarım yolunda giderse ben de böyle Beyoğlu,kahvaltı sefaları yapcammmm :))Audrey Hepburn çok güzel bir kadın ve zarif çok izlemiştim filmlerini.Sevgiler sana alplerden...

    YanıtlaSil
  6. Audrey Hepburn'u çok severim bu filmi izlememiştim, en kısa zamanda edinmeye çalışıcam :)

    YanıtlaSil
  7. ben o filme bayılırım o tren sahnesi muhteşemdir.
    Sizin evin bu karmaşasına bayılıyorum ben. annemin evi de böyledir ama ben çok alıştım tek başınalığına kaçıyorum ıssız evime hehehe
    Bizde görümce ben oluyorum valla aynı apartmanda oturmak pek iyi benle hhehee

    YanıtlaSil
  8. AUDREY HEPBURN E BENDE BAYILIRIM HAFTA SONU KOCAMAN BİR POSTERİNİ BULDUM, ACALEM VARDI AMAM AKLIM AYAZDIM ALINACAK VE EVİME ASILACAK:))))))))))
    SİZİN CANCAN LI GÜNLER EN İYİLERDEN BİRİ BENCE,
    AMAM DURDUR ÖNCE GEÇMİŞ OLDUN ÖYLE İYİ KURTARILACAK DURUMLARDA KALMAMAYA ÇALIŞ VERİLMİŞ SADAKALARA GÜVENME DİKKATLİ OL LÜTFEN.
    ŞİMDİLİK SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Lale abla senin yormlar onaya tabii değil sanırım senin mailini yazdım baktım direk yayınlandı sildim senin mailini bulamadım da sen bana bir dönsene.Ayrıca tşk ederim güzel yorumun için. Gelelim seni yazına pazar ganimetlerini bekliyorum. Bende Audrey fanıyım nedense bana Pazar günleri TRT'de ailecek izlediğimiz filmleri anımsatıyor Audrey Hepburn. Keşke bizlerde o günlerde yaşama şansı edinsek ama geri geri gelsek tabi :) Ayrıca geçmiş olsun ablacım.

    YanıtlaSil
  11. Tamam doğruymuş bendeki mailin abla ben yorumunu sildim mail adresin var diye sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Ben geldiiiim:)Bu ara ceee diyecek bile firsat olmuyor blogta ama su islerimi yoluna koyayim , uzun uzun yazacagim.Hatta o zaman bulusuruz da:)Opuyom!

    YanıtlaSil
  13. Sen koşuyorsun, ben yoruluyorum.
    Zaten 57'ye bile eski demişsin ya..47 var ondan daha eski..Belki de yorgunluğum bundandır:))

    Gene de severim seni o başka:))
    Öpüyorum pek çok..

    YanıtlaSil
  14. istanbulda evden çıkış kontrolu harikadydı...
    yine bir sürü şeyler apmıssın hayat sana sakin bir gün vermiyor abla istesende olmuyor baksana :))

    YanıtlaSil
  15. bu gün hava durumu naıslmış diye bakmak gibi, her sabah lale abla ne yapmış acaba diyerek sayfana girme ihtiyacı hissediyorum.
    bu sabah ve dün sabah yaptıklarını öğrenemedim amam sağlık olsun.
    aslında sana bir blackberry veee sen dk dk olay yerinden bildirirmiş gibide yazmalısın:))))))
    bilmem ne kadar zölendiğini anlatabildimmi
    bir dahakinede dilim döndüğünce ne kadar özel olduğunu anlatmaya çalışırım ha?:)

    sevgilerimle

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))