Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

21 Kasım 2008 Cuma

Teyzelerden devamm


Ben köyümüüüü özledim. Uçan da kuşlara malum olsun ben köyümü özlediiiim. Şu gördüğünüz ağaçlı alan var ya tam onun karşısı bizim ayile apt nin olduğu yer. Yani balkonlarında denize bakaaa bakaaa teyzelerle dayılarla kuzenlerle geyik yaptııım. Kahvaltı masalarının en az on kişi akşam masalarının ise kaç kişi olacağının kestirelemediği yer. Bütün daire kapılarının kapı çalınmadan tokmağı çevirip girildiği Aneannemin benim yolumu dürbünle beklediği yer . Kaç kişinin anneannesinin boynunda dürbünü vardır he sorarım size. Şimdi giriş niye derseniz , bu gün teyzeme gidince hep de ORDU dan konuşunca , ben de geçtiğimiz yaz gitmeyince çoook özlediğimi anladım da ondan. Neyse bu güne dönelim biz.

Kocam gece yarısı rüzgarın sesine uyanınca , uyumakta olan bana söylediği söz , fırtına var yarın gitme sakın. Niye ki demişim, kızlar okula gitmeyecek mi? onlar da karşıya geçiyo hoş. Cevap - yarın bakarsın havaya oldu. Ama sen mutlaka bi arıza çıkarırsın da ondan diyemedi zaar. Sabah kalktım hava rüzgarlı fakat dışarı çıkınca oooh dedim ya, misss. Tıpır tıpır yürüdüm , hiç bir aracımı da kaçırmadan tıkır tıkır gittim. Yalnız doğrusunu söylemek gerekirse deniz sanki kaynağan bir kazan gibiydi. . Kuzen Gülden le buluştuk, teyzeme vasıl olduk. Masa hazırdı aynen dediğim gibi . Teyzem börekleri yapmış , çayı demlemiş, masayı tv nin karşısına kurmuş. Eniştem sucukları doğruyordu. Turşu da kavrulmuştu. Bir erik reçeli vardı breh breh. Seneye bana özel yapacak ondan. Sonra kahve faslı . Arkadaşlar inanmazsınız falım da pelikan çıktı. Bakın şimdiye kadar hiç pelikan çıkmamıştı. Hani denizde olur, ağzının altı torba gibi olur diye tarif ede ede heeee dedik pelikan bu. Helal olsun teyzemeeee, pelikanlı falım bile oldu. Bizim sohbet muhabbet iyiydi ama bizim evin telaşe müdürleri rahat verseler, önce kocam aradı - lale çok fırtına var -
-e hani nerde burada öle bişe yok.
- Yalova da vapurlar falan çalışmıyomuş
- Hasbinallah
- demekki buralara sona gelecek
Sonraki telefon telaşe müdürünün yardımcısından , Gamsegamseden
- anne ben vapurdayım, Kadıköye geçiyorum, çok fırtına var
Hay Allah ikiside böyle dediğine göre ben geç kalmayayım
Teyzem girer devreye - yat yat bura da yat.
Sonun da belki bir , bir buçuk saat sonra kalkacaktım ama kalktım. E biraz rüzgar vardı ama uy sanki ilk kez rüzgar, lodos gördük. Gülden le dışarı çıkınca ille de bir kaç yere girip bir şeyler almadan da edemeyiz. Bi de birbirimizi gazlamalar. İki tane termofor aldım. Çocukluğumdan o kadar termoforlu anılarım var ki bi gün yazıcam unutmazsam.Çok şekerler karali kareli kılıfları da var. Ama ben onlara kendi elcağızlarımla da örücem kılıf. Neyse gelirken balık pazarına da uğradım. Bi fırın palamut çekeyim akşama şunlara dedim, madem erken geldim . Ama hamsileri görünce pırıl pırıl hamsi alıp geldim.

Hafta sonu yağışlı bir hava bekliyormuş bizi. Henüz kesinleşmiş hiç bir programım yok. Bakalım ne gele gele.
Son dakika notu:
Şu an da haberler de , İstanbul da oturanların programlarını yeniden gözden geçirmeleri öneriliyor. Demek ki program; film , kitap , çay ,kahve

10 yorum:

  1. Burada gayet güzeldi hava..
    Ama deniz nasıl kızgın vuruyordur
    şimdi ımmmm..
    Bu iki güzel yazından sonra
    tüm ailene uzun uzun ömürler dilerim...
    İyi ki varlar hayatta dimi.
    onlar sayesinde anlam kazanıyor hayatlarımız..
    sevgiler canımcım.

    YanıtlaSil
  2. bir karadenizli olarak turşu kavurmasına ağzımın suyu aktı. bizimde kuzen ve teyze muhabbetlerimiz meşhurdur. tabi insanda otuziki tane kuzen olunca muhabbette meşhur oluyor :)) sevgiler size...

    YanıtlaSil
  3. Selammm,simdi önce resim mest etti..annem karadenizli her yaz giderim aynen evimiz denize karsi 200m. gibi..özledim bu yaz gidemedim.Burdada kar bekliyoruz ;)annemin kahve fali gibi olmus;)tesekkürler enerji icin...sevgiler sana

    YanıtlaSil
  4. birkaç gün oldu annem yapalı, heryerini mısır unuyla bulamış fırına atmıştı. ohhh bir tepsi hamsi gümletildi. yanınada havuçlu pırasalı bol sirke ve nar ekşili salata...

    turşu kavurması fasülyemiydi bayılırım.. birde kiraz kavurmasına bilir misin abla harika olur...

    YanıtlaSil
  5. Mail adresinizi göremedim,bana mail atabilirmisiniz..?

    asortikkrep1@gmail.com

    YanıtlaSil
  6. kız senin köyün de bi havalı =)

    36 ilmek atıyosun 4.5 no şiş ile..
    eni tam geliyor..
    =)
    boyunu boyuna uydur örerken..)(
    ben karnina yarık yaptım düğmeli..
    =)

    peeeekkk şeker oldu..
    uludağ yakışıklısı gibi oldu =)

    rüzgardan bişi olmadım ben.. ama benzinim bitti ya yol ortasında.. bi telaş bi kıyamet =P..
    trafiği mafettim.. neyse ki işe yakındım da.. eziyetim çok sürmedi.. kurtarıldım çabucak..

    öper ataletin..
    ha bi de..
    benim hiç annanem olmadı deyip..
    sine lalemmm diyebilir miyim dersem.. duygu dozu da tamamlanmış olur..

    YanıtlaSil
  7. Acayip bir rüzgar var yarına da kar gelecekmiş.

    Dürbünlü annene mi :):):)

    Bizim apartmanda böyledir. Harikadır aile ile yaşamak :)

    YanıtlaSil
  8. KANKİİİİ
    HABERLERDE GÖRDÜM,
    karaköy iskelesi batmış
    inşallah oralarda değilsindir o zaman
    ordu memleket özlenmez mi hiç
    ne şanslıyız biz
    cennet gibi memlekette doğduk
    orası gitmesek de kalmasak da bizim köyümüz
    orda uzakta bizi bekliyor
    öptüm seni
    bu hafta bende bir faaliyet bir faaliyet sorma gitsin

    YanıtlaSil
  9. karadenizi çoook severim, anne tarafım o taraftan :)))

    hafta sonu planlarımı gözden geçirdim, çılgınlık ettim lodosla mücadeleyi seçtim :)) kurtlu muyum neyim :)

    iyi hafta sonları
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  10. Cuma günü ben de istanbula geçiyordum, gündüz gayet iyiydi hava ama akşam rüzgar bir felaketti.

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))