Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

15 Nisan 2009 Çarşamba

İlkokulda ne zaman öğretmen serbest resim dersi yapsaydı. Ben hemen sayfayı çaprazlama kesen bi dere çizerdim. Derede de mutlaka ördekler yüzerdi. Aslına bakrsanız hiç derede yüzen ördek falan da görmemiştim hayatımda. Üçgen çatılı bir ev olurdu dere kıyısında , çiçekler açmış, ağaçlarda elmalar kıpkırmızı olurdu , yani görünüşe göre yaz mevsimi ama benim evin bacasından da mutlaka dumanlar çıkardı. Bulutlar masmavi, arkada bir sıra dağ, dağın arkasında güneş. Bu şablon yıllarca değişmedi. Bir ara evi büyüttüm, kapıyı da yan tarftan açtım, tavana kiremitler dizdim,pencerelere çiçekli perdeler koydum. Bahçeyi çitle çevirdim. Sanırım biraz büyüdükçe daha bi güvenliğe aldım evi :))

Bir yerlerde öylesine dururken , eğer önümde bi kağıt ve de kalem varsa dikkat ettim ya hep çam ğaçları çiziyorum ya da iç içe geçen şal desenler. Hiiç de bi anlam yüklemeye kalkmadım bunlara yok ilerde bi dere kenarında evim olsun, derede ördekler yüzsün , hadi elma ağaçlarım da olsun, bacam hep tütsün, evime gelirken çamlık bi yoldan yürüyeyim diye düşündümm taaa ilkokulda iyi de peki bu şal desen ne. Bu ev de yaşarken şal desenli elbiseler mi giyeyim dedim dersiniz.

Hani şu dergilerdeki testler var ya onları hep çözerim de niyeyse sonucuna bakmaya hep üşenirim. Bi kez yalan olmasın bi testte önceki hayatımda şarap üreticisi olduğum ve Paris te yaşadığım sonucu çıkmıştı.

Bu yazının sonucundan bir şey çıkmasını bekleyen ya da yazıyı bir şey düşünerek yazdığımı düşünen varsa yok valla, çarşamba sayıklamaları deyin...

10 yorum:

  1. kankiiii

    sana şimdi resimden karakter çözümlemesi yapacağımı sanıyorsan yanılıyorsun şekerim :)))

    ama bilir misin benim evimin bacasından da hep duman çıkardı
    mutlu aile çocuğuyuz sanırım :)))

    öyle bir evde yaşamak da sıkıcı mı olurdu ne
    ben insanların çok olduğu, eğlenceli hareketli mekanları seviyorum,

    öyle köy evinde inzivada gibi mutlu olmayacağıma eminim

    1 hafta ve ya 2 hafta olabilir ama fazlası beni bozar

    eminim seni de

    öptüm alerjiler tümüyle geçmiştir umarım

    YanıtlaSil
  2. ben bayıldım
    sonucunu bir şey bağlamamış olmanada bayıldım...

    sen düşünmesende bacası hep tüten sımsıcak, koruduğun bir evin olmuş ne mutlu sana, şal desenleride işte öyle olsun olmazmı:))))))))

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Allah iyiliğini versin Laaleeemmmmm :)))Bir yere bağlayacaksın diye bekliyorum ben de hahhhhaaaaaa......Ay hiç güleceğim yoktu...Bir de sonuna yazmışsın bir yere varacağı yok diye:))))

    Canıımmmmm seni seviyoruummm.....

    YanıtlaSil
  4. hahahaha:))) valla supersin olsun varsın sen baglama bir yere ben bayılıyorum yazılarını okumaya...ilkokul cağlarında benim yaptığın resmi anlatıyorsun sandım okurken:)))ama benim bir de resmin ust kısımlarında soldan sağa cizip içini mavi boyadığım gökyüzü vardı sanki bir çizgide başlıyormuş gibi gokyuzu:))sanırım 2. sınıfta duzelmiştir bu :)) ha bir de şal deseni ben de cizerim ama iki tane ying-yang gibi birbirine paralel seninki de mi oyle??

    YanıtlaSil
  5. aynı resmi bende çizerdim desem çok iginç olacak ama evet. çok şaşırdım okurken. ben önümde boş bir kağıt olduğu zaman yıldızlar çizerim. büyük, küçük bir sürü yıldız. çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. lale,
    diline sağlık...
    iyileştin mi?

    YanıtlaSil
  7. yav bende o teste şarap üreticisi çıkmıştım

    :)

    YanıtlaSil
  8. bENDE BENDE...İLLAKİ DERE OLURDU İLLAKİ ELMA AĞAÇLARI AMA BENIMKINDE ÖRDEK OLMAZDIDA DERE KENARINDA KOYUNLAR OLURDU NEDENSE:))))

    YanıtlaSil
  9. Ben de Ben de ben de aynen oyle resim cizerdim ablacim :)))

    ama beim evin lambalari da olurdu ve disaridan gorunurdu :)

    YanıtlaSil
  10. harikaaaa lale ablacımm ayzın herzamnki gbi içimi açtı:) benim hiç resim yeteneğim yoktur yaaaa:) ben az daha ortaokuldayken resim yüzünden sınıfta kalıordum hahahaha.bütünelmede de bize masaya bir vazo koyup çizmemmzii istediler:) keşeke isteseydim sınav bitince orta almıştım) ressam olanlara çok bayılırım:)

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))