Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

5 Eylül 2009 Cumartesi

Paldır küldür bir ramazan yaşıyoruz. Ev de sürekli bir devinim var. Sanki iş yetiştirmeye çalışan bir konfeksiyon atölyesiyiz ya da ha bire un öğüten bir değirmeniz, ,bir fabrikayız sanki. Bilinmedik bir telaş içindeyiz ya da tabakhaneye bi şey yetiştiriyoruz.Ay ayile kadını çizgimden kaydım hehehehe. .Bu gün akşam saatlerine doğru , pilim bitti benim dedim. Hedefim akşam yemeğinden sonra yatağa koşmak ve ansiklopedimi okumak.. Okuduğum kitabın 700 sayfa olduğunu söylemişmiydim. Bu akşam biter sanırım. Çayımı yatağıma istiyorun aklıma gelmişken onu da evdekilere beyan edeyim.

Kocam ilk kez benden önce okuyor bir kitabı demiştim ya, Bab-ı Esrarı okuyor. Geçen akşam nasıl kitap dedim güzel mi???-Adam uçakla Konya'ya gitti dedi.Valla süpermiş dedim. Hayatımda ilk kez duyduğum bu eleştiri biçimi karşısında , başka söz bulamadım çünkü:)))

Dün Beyoğlundaydım. Pek sakindi canım peek.Motorla karşıya geçerken baktım dışarda, motorun kıç tarafında , oyuracak yerler var.Daha kaç güb bulurum bu havayı dedim oraya oturdum. Biraz sonra bir genç kız geldi karşıma oturdu, sonra da yine gençten bir kadın geldi yanıma oyurdu. Genç kızın telefonu çaldı. Konuşmadan anladığımıza göre, çünü bunu hep birlikte anladık heheehehh, arayan sevgiliydi. Kızın motorda olduğunu öğrenince , neden çıkmadan araamdımn dedi, kız işte fırsat bulamadım falan dedi. Sonraki konuşma şu minvalde devam ediyor. Kız Nişantaşına gidiyor ve daha önce altı yıl orada oturmuş.Annesinin babasının iş yeri de oradaymış. Ama sevgili pek telaşlı,masıl gideceksin, metroylamı, falanla mı? filanla mı, o ses ne, motorun sesi mi???. Kız da ama hayatım, ma canım diyerek cevaplıyor, aslında diyor ki, ben altı yıl orada oturdum, salakmıyım embesilmiyim ulannnn. Ama karşıdaki zevzek, embesil, anlatılanı anlamaktan aciz, bu yollla ilgi şefkat gösterdiğini sanan dangalak tam bir saat uzattı uzattı veee sonunda oradaki üç dört kişi biz gülmekten yerlere yatacak hale geldik. Tam o sırada o topluluk kaynaştı birbiriyle, yanımdaki kadın Fındıkzade de daha önce oturduğumuz aptnin bitişiğinde oturuyormuş. Tesadüfe bak dedik.

Şimdiii, bilgisayarımız halen bozuk, Naziş'ten fırsat bulunca hemen çöküyorum O'nun laptopunun başına.Bazı sayfalara ,okuyorum ama bundan yorum yazamıyorum. Mesela çocuklaçocuğa. Örgü Aslana bayıldığımı, güllaçsız ramazan olmaza katıldığımı bilmenizi isterim kızlar.

şimdi masamızı hazırlamam, karpuzu buzluktan çıkarmam gerek. Knorun fesleğenlive kekikli ve de sirkeli sarımsaklı salata soslarını denemenizi öneririm. Tamam her şey doğal olsun tabi de arada bazı lezzeteler denenebilir:)))Kekikli ve fesleğenli sosu, pizza yaptığımda sosounun içine de koyuyorum.Hha bunları yazdım ya knor şimdi bana madalya takar artık.

11 yorum:

  1. mono sodyum glutamat kullanmadıkları gün ben onlara madalya takmayı düşünüyorum. zira o dediğim zıkkım zehir!

    YanıtlaSil
  2. kankiii
    ben de seni seviyorum :)))
    motor macerası iyiymiş
    kız ne sinir olmuştur çocuğa
    senin 700 sayfaşık kitabı özetlersin sanırım bize
    bir arkadaşım knorun analı kızlı çorbasını çok övdü ben denemedim ama
    makarna soslarını denedim çocuklar sevmedi
    salata sosunu pizzaya katmak iyi fikir
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Lalecim hep telaş içindeyiz niyeyse bir şeylere yetişme,kotarma günler su gibi akıyor.Tabii hele senin gibi evin içi kalabalıksa maşallahın var yine de herşeye yetişip bir de yazı ekliyorsun.Ben tembelim galiba biraz :) kafam da bir sürü şey var ama eyleme geçmek işte...Uçakla Konya ya giden kadın değilmiydi yav :) unuttum mu yoksa çabucak..Ah şu cep telefonları dışarda kısa keserim öyle tenha köşe ararım neme lazım :)) Reklamı yapmışsın ;)knorun salata sosları burda da var çok güzel ben kullanıyorum.Hadi sana kolay gelsin,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. canım yaa özlüyoruz seni,
    motor macerası tel konuşması diğer toplu taşıma araçlarında da oluyor gülüyoruz ama bazen bizde yapıyoruz farkında olmadan ben çoğu zaman cep tel kızıyorum insanın özeli kalmadı eskiden dışarı çıkardık dönene kadar kimseye izahat vermezdik:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. teşekkürler aranızdaki varlığım için güzel gönlünüz güzel bahçeniz için..mutluluk dolu yazılarınız yorumunuz için her şey için her heceniz her gezmeniz hoş gönlünüz için...yazılarınızı izliyorum 1 tane dil çıkaran bayan için çok hoştu inşallah yanlış görmedim sanki yaş günü idi...abone oldum..artık 1 tuşla çelpoğlu çıkmazındayım..benim kapılara torun kilit vurmuş evet erişilmiyor....düzelticek iyi eylüller ve ramazanlar ....efendimm

    YanıtlaSil
  6. aaaa ooo anlaayissiz erkek arkadas iyyy bende de vardi bilirim .uzuldum kiza

    bir de o sosu pizza sosuna nasil katiyorsun ablacim anlamadim.
    bende bolca var dao soslardan

    YanıtlaSil
  7. kankiii
    güzel bir hafta diliyorum sana Ramazanı da bitimek üzereyiz,
    İnsan herşeye de kolay uyum sağlıyor değil mi?
    Aç kalmaya da sağladık
    sadece uykusuzluk beni yoruyor
    muckkkk

    YanıtlaSil
  8. hahahah abla çok güldüm gel artık ösledim yahuu

    YanıtlaSil
  9. Lale ablacım, geçtiğimiz hafta bakamadık yazılarınıza, o yüzden yeni görüyoruz, beğenmenize çok sevindik.
    Motor muhabbeti süpermiş, kıza şimdi ilgili sevgili gibi gelse de ilerde bayar böyle tipler.

    YanıtlaSil
  10. ucakla konyaya giden kadın ya da adam olsun,fark etmez;çünkü bildiğim kadarıyla konyada hava alanı yok.eşiniz bu yüzden o tepkiyi vermiş sanırım,uçak ve konya...

    YanıtlaSil
  11. evet wsmira , beklediğim cevap buydu, teşekkür ederim

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))