Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

20 Kasım 2009 Cuma

Ördüğüm bere ekmek sepetimize çok şık bir örtü oldu baştan söyleyeyim . Kenarına oya bile yaptım. Kenarlarındanda renkli yünlerle bağladım. Yaratıcılıkta sınır tanımaz olduğumu bir kez daha ispatladım. Akşam bitiripte kafama takınca evdekiler gülme krizine girdi, kocam bir ara cılız bir sesle yakıştı bile dedi. Ama ekmek sepetinin içine yerleştirince abartılı bir şekilde çok güzel oldu dedi. Şimdi pazartesi Derya Baykal bir başlasın. Elimde yünlerim tığlarım ve şişlerimle oturup hemen yeni bir şeye başlayacağım.Ölmek var dönmek yok .Hep atkımı örücem ben ha bir de şal örneğim var örebildiğim. Yalova yazlık yıllarında, Babamın ortağının eşi öğretmişti. Kulaklarınız çınlasın Gülseren Yenge.

Dün gece dizi gecemdi. Aşk-ı Memnunun hemen ardından flaşh dizim Bir Bulut Olsam'ı izledim. Son karesinde işte burada bitsin dedim. Narin ve Serdar ilelebet orada yaşasın dedim. Sence de öyle değilmi Peren. Hep mutlu sonlar olsun. Herkes umduğunu bulsun hayatta, kimsenin emeği boşa gitmesin istiyorum. Şu kısacık dünyada.


Bu gün 10 gündür ilk kez dışarı çıktım. Kocamla yürüyerek Üsküdar'a indik. Hava çok güzeldi, ara ara soğuk rüzgar hissettim ama sesimi çıkarmadım. Nasıl özlemişim açık havayı. Baktık cuma pazarı kurulmuş biraz dolaştık. Anlayın işte kocam hatırım için pazara girdi ama bi baktım fırt diye dışardayız. Öyle bir yola sokmuşki beni sonu pazarın dışı:))). Sonra balık pazarına girdik, balık aldık. Akşama tereyağda domatesle buğulatılmış, fırında barbun var. İki kızda akşam yemeğinde evde olmayacaklar. Aa ben dün akşam yöresel takıldım keşkek pişirdim. Yapabilirmiyim yapamazmıyım derken valla yaptım şahane oldu. Naziş daha yerken - Anne tatilde hemen yeniden yap dedi. Nasıl mı yaptım. Keşkeklik buğdayı bir taşım kaynatıp altını söndürdüm. Bir kaç saat beklettim. Daha sonra kontrol ettiğimde sanki neredeyse pişmişti. Tencerenin dibine tereyağ koydum erittim. Babamın fırınlatıp getirdiği kuzu etlerini buzluğa paketleyip koymuştum. Onlardan bir paketini içine attım, 100 gr kadarda çemensiz pastırma koydum, kırmızı biber ilave ettim, birlikte soteledim. Üstüne buğdayı koydum. Ve bolca sıcak su koydum. Sanırım 1,5 saat daha pişirdim. Bizim keşkek kültürümüz yok mesela Annem hiç keşkek pişirmemiştir ama kocamın ailesinde dillere destan keşkekler pişer. Biz de yenen keşkek pilavımsı olur, bazı yörelerde ise çorba kıvamına yakın pişer. Yanında sadece salata yedik. Üstüne çay içtik . Akşam yemeğini saat 18.30 gibi falan yedik. Yoksa pişirmezdim. Çünkü genelde saat sekiz gibi falan yenir yemek bizim evde.


Şimdi az gidim ben , karıkoca bir çay molası verelim, sonra gelir belki devam ederim.

not. Beni izlemeye alanların çoğu blogcu değil. Nasıl merak ediyorum kendilerini beni neden okuduklarını falan. Okuyunca bi not yazsalar nasıl sevinirim.
Geçende beni okuyan Ordulular bir merhaba deseniz nasıl sevinirim yazmıştım. Bir kaç merhaba aldım, teşekkür ederim.Ama isimde yazsaydınız keşke :)))

11 yorum:

  1. Aaa yok öyle yağma.
    keşkekli pilavdan almadan şurdan Şuraya (tiyatroya) gitmem:))Çayımıda içerim...
    demek bere sepet örtüsüne döndü..
    du bakali daha neler olur o örtü...
    bende öyle oluyorda hep:))
    sevgiler akşam sefanız bol olsun.

    YanıtlaSil
  2. Mımmmmm, keşkeğe bayılırımmmm...
    Şu ekmek sepeti örtüsü olan berenin bir fotoğrafını görsek blogda, hani merakımız giderdi, ne dersin Lale Sultan:))

    YanıtlaSil
  3. Selam Lalem,
    bereyi akşam tekrar proğramında gördüm gerçekten komikti Derya'nın başında ama ekmek sepetine yakışacağına bende kani oldum:)
    neyse ev ahalisi bazen yaptıklarımızı onaylamasa da bu proğramlar bizlere terapi oluyor,bu akşam yemek proğramı fena değildi uzun zamandır bakmıyordum Hatay yemekleri vardı sanırım proğram eski konseptine geri dönmüş bir aralar oyunlar dansözler iş çığırından çıkmıştı.
    Keşkek yöreye göra değişiyor kayınvalidem kayınvalidesinden öğrenmiş Merzifon usulü yapar pastırma koymazlar ben hiç denemedim sanırım yakınlarda denerim...
    Bir arkadaşımda tavuk etiyle yapıyor fena olmuyor ama etin yerini tutmuyor.
    Baktımda yazım yorumdan çok blog yazısı gibi uzadı ben kaçayım en iyisi sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Canım lale ablacım kusura bakma uuzn zamandır yazamadım hastaydım.:( ama bugünlerde daha iyiyim.keşkek eminimm harika olmuştur.Elinize sağlık.Bere de eminim çok şık durmuştur üzerinizde.Aman kendinize dikkat edin.İnsan hep evde de olmuyor öyle değil mi? biraz hava almak istiyor.sevgilerimlee.

    YanıtlaSil
  5. Yav sen zorla insana yorum yazdırıyorsun bak ;)(umarım bu takılmalarıma kızmıyorsun insan nazı geçene dimi..)Her işi becerdimde şu şapkayı beceremedim ama doğru bir tarif bulamadım :)Keşkekkk bak canımı çektirdin rahmetli babannem yapardı üç yıl Tokatta yaşadık akşamdan hazırlar fırına verir sabah gider alırdı :)kurutulmuş etle yapardı tadına doyum olmazdı.Balıkda canım çekti şöyle taze taze olacakki :( zaten karnım aç iyisimi kaçayım..sevgiler lalecim.

    YanıtlaSil
  6. Lale abla, keşkek ne zor şeymiş, yapmak, sabretmek mangal gibi yürek ve sabır ister valla...ellerinize sağlık..afiyet şeker olsun:)

    Bir Bulut Olsam'ı hiç sormayın..hani ben dün gece konserdeydim ya , gece 1 de ordan dönüp oturdum bilgisayarın başına, 3'e kadar üşenmeyip izledim son bölümü:)Son sahneyi ise tekrar tekrar izledim.. Kendime hayretler ediyorum, nasıl etkileniyorum bir bilseniz..nedir bu yahu, tahlil de edemiyorum kendimi..çok tertemiz bişi yaşıyorlar, bugünlerde pek olmayan..ondan mı dersiniz...
    Aynen dediğiniz gibi, bu dizi tam orda bitse, onlar hep o saniyede kalsalar...şimdi dizinin finalini muhtemelen bahar sonunda yaparlar..bu da demektir ki daha çok ayrı düşürecekler onları...ama kavuştular ya bir kere!!!
    Ah sizinle dizi muhabbeti yapmak da güzelmiş.

    Çok güzel bir gece dilerim.

    YanıtlaSil
  7. of ben her iki diziyi de eş durumundan! izleyemedim:(, bereyi çok merak ettim yok mu bir fotoğraf ekmek sepetinin içinde?? Keşkek hiç bilmediğim için google görsellerden arattım ve tam benim tarzım olduğunu düşündüğüm yemekler çıktı karşıma, keşkek olayı başlamıştır bizde, sevgiler, selamlar

    YanıtlaSil
  8. Dur ben sana başka ekmek sepeti örtüleri(!) modeli bakayım. Belki birinden biri kafaya takılacak cinsten olur:))

    Sık dişini..Daha çıkma sokağa. Bak bizim ailede tekrarlayıp duruyor bu illet..

    YanıtlaSil
  9. kahkahayla güldüm ayol..
    hani babana vericektin adamceyizin rüyaları şenlenecekti..
    nooldu..
    =)

    eceye de koptum bu arada..
    demek ekmet sepeti modelinden de bere yapcaz..
    yaratıcılığımıza laf yok hem evet..
    =)
    öperim sulusundan bi de ecemi de öpücem burdan..

    bu arada bendeki son yorumuna da bittim süpersin =P
    atalet..

    YanıtlaSil
  10. ahh refakatçili çıkmışsın dışarı ilk seferinde:)))))))
    keşkeği ben evde hep tavukla pişiriyorum. aslı tabiiki kuz eti ileymiş ama taukla bana hafif geliyor. çen hafta bizdede menüde vardı afiyet olsun. ama barbunu domatesli fırında aptığını duyan egelilerde çok yorum alabilirsin. bizde tava dışında barbun pişmez:)))

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. kankiiii
    ben berenin fotosunu istiyorum
    merak ettim
    arada yapar annem keşkek
    mahocum pek sevmez ben hiç denemedim
    ama annem yapınca afiyetle yerim
    seninki de eminim harika olmuştur

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))