Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

22 Aralık 2009 Salı

günün tabağı aslında dünün tabağı:)))



Bu tabak dünkü koru yürüyüşü sonucu oluştu. Yapraklar defne; en sevdiğim ağaç. Mutlaka elimde cebimde defne yaprağı olur. Evimize çıkan sokak da iki yanlı olarak defne ağaçları vardır. Baharda Belediye gelir onları budar, defneleri yol kenarına yığar.Ben her ordan geçişte bir kaç yaprak alırım cebime koyarım, bir tanesinide ortadan kırar koklaya koklaya eve gelirim. Koru deseniz çam ve sedir ağaçlarının yanında kocaman kocaman defne ağaçlarıyla dolu.O gördüğünüz üzüm benzeri şey:)))palmiye ağacından. Kopardığımı gören bir adam tartalım mı? diye espri yaptı.Diğerleride zaten at kestanesi ve çam kozalağı. Kozalaklar biraz nemli. Kurusunlar boyanacaklar.

İlkokuldaydım, öğretmenimiz sonbaharda yaprakların dökülmesini gözlemlememiz için; bizi ormana götürmüştü. Bir taraftan da yaprak topluyorduk. Sonra bu yaprakları kartonlara yapıştırır , altlarına isimlerini yazardık. Yaprağını döken ağaçlar ve dökmeyenler diye de kategorilerdik. Defneyle o zaman tanıştım işte. O dur budur, her paltomun cebinden defne yaprağı çıkar.

yunan mitolojisinde daphne olarak yer alir. kendisi bir nymphedir. apollon'un kendisine asik oldugu daphne, ona hic yuz vermezmis. bir gun ormanda apollon tarafindan yakalanmis daphne. ve babasinin yakarislari sonucu orada bulunan irmak tarafindan bir agaca donusturulmus.

Yürüyüş sonrasında eve geldim. Akşam yemeğimizi pişirdim. Brüksel lahanası ve kıymalı salçalı sapagetti ve de zeytinyağlı pırasa. Bu ara sebze ağırlıklı yemeye karar verdik. Ama kızların ikiside akşam yemeğinde dışardalardı:))) yani biz takıldık sebzeye:)) Bu ara takıldığım başka bir şey de kabuklu badem:(((

Kızlar gelince biraz da onlarla lafladık, günün raporunu aldık ve samanyolunu izleyip yattım. Bakalım bunda romana ne kadar sadık kalınacak.Bu ara geceleri yatarken alerji ilacımı içtiğim için küp gibi uyuyorum valla.

Sabah yine beş buçukta hortladık. Kızlar gitti , benim uykuda gitti bu arada ama uyumalıyım bu gün Can gelecek. Performans toplamalıyım:))

tabiki de uyudum:))) ama yazıyı göndermeyi unutmuşum:)))

not: En çok bu yazım tıklanıyor, Bu gün baktım yine en çok tıklanan yazı, o yüzden yeniden link vereyim, yeniden hatırlayalım dedim.

düzenleme: Kurban bayramlarında sokaklar kan gölüne dönmesin, sosyal kurumlar yoluyla bu iş halledilsin, kimsesiz çocuklara, kimsesiz yaşlılara gitsin dedik ... ha onun da şeyini çıkarmışız. ..Onu bile cukkalamışlar...Hem de en saygın sosyal kurumlar...Yahu biz toptan ölmüşüz de haberimiz yok,..Kurda kuşa yem olmuşuz da ruhumuz duymamış. ..Vah bize vahlar bize..Toptan paranoyak olucaz, kimselere güvenemeyeceğiz, güven bunalımı var bu ülkede güven ...Enflasyon menfilasyon gölgede kaldı...

17 yorum:

  1. Yahu Lale bununla birlikte son üç yazını atlamışım ben, sanırım bilgisayar kapalıyken diğer postlar yığılınca görünmeyenlerin arasında kalmış, şimdi farkedip okudum. Ben de bu Lale "nereyedur" demekteydim da. Kokinayı da kaçırmışım, yeni yıl beklentilerini de neyse ki yakaladım. Benim yeni yıl beklentim öksürüksüz hayat:))) Bir defne de bizim evin önünde var, ben de pek severim kendilerini. Bu arada hadi yine iyisin, bizim 2 yıl önce eşimin kasabasında yaptığımız bahçede 50 adet senin sevdiğin türden badem dikili. Az kaldı 1-2 seneye ürün vermeye başlarlar, o zaman bademlerin benden olsun Allah ömür verirse:)
    Öpüyorum ve kaçıyorum...

    YanıtlaSil
  2. Lalecim tatlım kıymatlım...neşeli neşeli okuyordum yazını ki...son notunu gördüm. hadiii.bütün dikkatim orya gitti.
    Kurban Bayramları büyük şehirler için zor oluyor, biliyorum ama...
    tatlım benim fikrim şu...
    bu inananlar için Dinin gereklerinden biri.
    Evine et alamayan ve bu yardıma ihtiyacı olan çok insan var.
    Ve yardım yapmak isteyen insanlar da var şükür.
    Ancak işte...yardım dediğimiz şey elini değdirmeden, karışmadan yapılacak bir şey değil.
    Yani bi zahmet gerçekten ihtiyacı olanı kendimiz bulmalı ve bu farzı gereğine göre yerine getirmeliyiz.
    yoksa aksi durumda çıkan bu sonuç bizi şaşırtmamalı.
    Çünkü alanla vereni yaklaştırmayan bir yardım tarzı zaten çok doğru değil bence.
    Kimseye karışamam, bunlar sadece şahsi fikirlerim.
    Evlerin tek katlı ve bahçeli olduğu dönemlerde ne güzel halledilirdi bu iş. Tam bir paylaşma duygusuydu yaşanan. O yönde hareket etmeliyiz gibime geliyor.
    Öptüm çok.:)
    defneye ben de bayılırım.:)

    YanıtlaSil
  3. hakkaten bu kabuklu bademi kim icat etti ?
    bi dur durak yok bende :)
    tıpkı cancan gibi, yutmalık.

    YanıtlaSil
  4. kankiiii
    defne yaprağını et suyu kemik suyu çıkarırken atıyorum düdüklüye onun tadı çok hoşuma gidiyor
    soğan havuç ve defne yaprağı ile çıkarılan et suyu herşeye yakışıyor

    senin yürüyüşlerin
    doğayla başbaşa kalman
    enerji veriyor sana
    öpücükler

    YanıtlaSil
  5. Defne yaprağı benimde mutfağımda vazgeçilmezimdir.Et yemeklerinin içine atıyorum sonra çıkarıyorum tat müthiş,hele bir kerevizli pırasalı etli bir kış yemeğim var özellikle defne yaprağı olmadan olmaz.Kendi yaratıcılığımızla yaptığımız süsler beni ayrı mutlu ediyor.Mesela kıyafetime göre takı hazırlamak yada dekora kendimden birşeyler katmak .Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Laleciğim,
    Bu tabak, doğanın bize armağanı
    ne güzel etmiş onları biraraya getirmişsin.
    Defne öyküsü antakya hatay lı komşularımız çok olduğundan Mersinde benim çokça dinlediğim bir öyküdür.
    Sabununun çok güzel koktuğunu hatırlıyorum..
    Palmiye ise benim ağacım..
    Akdenizimin ağacı...
    Güven bunalımı en doğru tabir,
    kimse kimseye güvenmiyor
    haksızlar mı hayır herkez sonuna dek haklı...
    ah bir düzelse herşey.
    kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Harika bir tabak olmuş.
    Bir arkadaşım defne ağacının hayranı.Çocukları oldu adına Dafne koydular.Dafne,defnenin ilk haliymiş.İsmi gibi kendisi de harika bir bebek.
    Ben de en çok tarhana ve domates çorbasında seviyorum defne yaprağını.

    YanıtlaSil
  8. hala o yaprak toplama ve düzenleme yapılıyor mu? sizin evde bir değil iki bilen var ya?
    o bademleri bende çok severim ama alerji süphesinden şimdilik eve girmiyor.
    senin alejiler yatışık sanırım?

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Hayat,çok yönlü,çok sesli,çook renkli insanlar ile güzel.

    Sevgi ve saygılar efendim.Fotoğraf görsellik adına, koku ve dokunma adına ayakta alkışlanıyor haberiniz ola :))

    YanıtlaSil
  10. Sevgili lale hanım adresimi laleninbahcesi@gmail.com adresine gönderdim

    YanıtlaSil
  11. burda internet biraz problemli yahoo adresine gönderdim bir bakın bakalım

    YanıtlaSil
  12. YA ŞU KURBAN İŞİNİ REZİL ETMİŞLER YAHUU DİORUM HEPSİNE BAŞKA ŞEYLERDE DİYESİM VARDA BİPPLE GEÇİŞTİREYİM ABLACIM..
    KORU YÜRÜYÜŞÜ HASILATI SÜPER OLMUŞ..
    BİZ ÇOK FAZLA SEBZE TÜKETEMİYORUZ EŞİM SEBZE YEMİYOR OTMUŞ ONLAR NE YAPÇAM BİLMİYORUM AHH ŞÖYLE Z.YAĞLI PIRASA OLSA BOL LİMONLU OHHHHH MİSS MİSSSS

    YanıtlaSil
  13. Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkürler. Fırsat yaratıp sık sık uğrayacağım sayfanıza...
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  14. lale ablacımmm ne hoş tabak öyle.defne yaprağını ben de çok severimmm.

    cancan'ı çok çok öpüorummm.ailenize hürmetler.

    YanıtlaSil
  15. Lale Abla'cım, ne güzel bir tabak olmuş bu..benim de bir tabağım var buna benzer; içinde kozalaklar, at kestaneleri, sararmış yapraklar..nasıl keyifli onların öylece durması, insana sonbaharı hatırlatması...Defne'ye ben de bayılırım, o nasıl bir kokudur, Allahım? Benim 2010 beklentilerim, isteklerim de "ağaçları öğrenmek" de vardı, biliyorsunuz, sizin bu işi ilkokulda öğrendiğinizi okuyunca hız verim dedim şu işe:)

    Akşam yemeği menünüze bayıldım...aynısından yapıcam bu hafta bir akşam...brüksel lahanalı, kıymalı spagetti, oyy oyyy denir buna..canım acaip çekti...

    Bir Bulut Olsam da mutlu son derken,yine karışıyor işler galiba..izleyeceksiniz, di mi?

    Keyifli bir akşam dilerim.

    YanıtlaSil
  16. http://markonzo.edu Give somebody the to a site about the ashley furniture [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536072]ashley furniture[/url], 0046, allegiant air [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536075]allegiant air[/url], jwydad, pressure washers [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536078]pressure washers[/url], irxsc, dishnetwork [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536080]dishnetwork[/url], nrfse, adt security [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536076]adt security[/url], nfwpvhw,

    YanıtlaSil
  17. http://lumerkoz.edu good material thanks http://barborazychova.com/members/Buy-Lipitor.aspx suchman jets http://www.lovespeaks.org/profiles/blogs/buy-norvasc barmaid occupant http://rc8forum.com/members/Buy-Zanaflex.aspx arvel trang http://soundcloud.com/prevacid pretext http://www.ecometro.com/Community/members/Buy-Hydroxyzine.aspx owing

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))