Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

27 Nisan 2010 Salı

S.O.S



Ben dünden beri yutkunamıyorum, dilim boğazıma kaçıyor sanki...lokmalar boğazıma diziliyor. Başbakan çıkmış bir yıl önce olan bir olayı bu güne taşımak habercilik değil diyor dün akşam.
Bunlar çocuk değil, askere geç gitmesi için nüfusa bir kaç yıl geç yazdırılan çocuklar. Tecavüz eden biri çocuk olamaz zaten. Şimdi serbestlermiş... Peki kamu vicdanı nasıl rahatlayacak...Kimin ne düşündüğü umurumda bile değil, yasalmış, etikmiş. Anaları, babaları bu çocuklar cezalarını bulmalı, kimsenin ettiği yanına kalmamalı....

İki yıl boyunca ilk öğretim öğrencisi yedi kız öğrenciye tecavüz eden 100 kişi de bu ilden çıkmıştı... İlin adını yazmadım ama buraya acil hem de çok acil yardım gerekli... Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri yeterli değil bu işe... Orası insanlık açısından insani değerler açısından S.O.S veriyor.

Fatih Çekirge'nin yazısı

9 yorum:

  1. offf ya offff dehşete kapılıyorum ben ne olacak sonumuz lale ablam.

    YanıtlaSil
  2. haberin sonuna kadar dayanamadım, tüylerim diken diken

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Lale'm,

    İnsanlık adına utanç verici bir durum. Ne diyeceğini şaşırıyor insan.Keşke sadece bu şehirle sınırlı olsa, toplu tedaviye alırdık.
    Ama okulları okul olmaktan çıkardılar çoktan. İnsanları insanlıklarından çıkardıkları gibi...

    Kime, nasıl güveneceğiz? Bir akraba ya da komşu kızına çocuğumuzu emanet edemeyecek duruma geldiysek vay halimize!

    Din, diyerek dinden; ahlak diye diye ahlaktan ettiler toplumu. Başları kapatarak tüm açıkları örteceklerini sandılar, ama yanıldılar.

    Yoksul,işsiz,ezik insanlar olması isteniyor köleleştirmek için. Baskı ortamında kişiliği, insanlığı gelişmemiş yaratıkların sayısı giderek artıyor.

    Dur demek zorundayız hep birlikte...

    YanıtlaSil
  4. Lalecim okurken dehşete düşüyor insan..tam on gündür inan tv yi açmıyorum olan bitenden hiç haberim yok...Din bilgisi bilmem ne korkusu ile olacak işler değil bunlar.Cehalet diz boyunu çoktan geçti boğazımızdan volkan gibi fışkırıyor.Burda ilkokulda başlıyor cinsel eğitim,biz hala namusu bacak arasında arıyoruz.Tüm bloklar arası birşey başlatmalı bunları protesto amaçlı hatırlatmak amaçlı ne bileyim..senin bu s.o.s başlığı gibi..öptüm canım.

    YanıtlaSil
  5. benim korkum, buzdağının görünen kısmı bu kadarsa gerisi ne kadardır diye?
    yoksa bu olaylar da ortaya çıkmasın diye epey baskılamışlardır. bir yerden patlak verdiği için bizler duyduk.
    daha küçük çaplı olanları bir ihbar eden olmazsa kimse duymuyor görmüyor!

    YanıtlaSil
  6. Laleciğim başıma ağrı girdi,göğsüme de sancı;bu haberleri duyduğumdan beri.Sözün bittiği yer benim için.

    YanıtlaSil
  7. kankimmm
    gerçekten de içler acısı bir durum
    Allah bilir bu küçük kızlar için Orada O.... diyorlardır
    Yaptıklarını da hak görüyorlardır
    Nasıl kandırmışlardır kimbilir
    ya da korkutmuşlardır o kız çocuklarını
    gerçekten de kötü oluyorum düşündükçe
    küçük yerlerde bir kızın adını çıkarmak çok kolaydır
    sonra da herkes yapar bu haltı
    bu küçük çocuk kötü kadın olur erkekler de hak görürler kendilerinde
    yazık çok yazık

    YanıtlaSil
  8. Lale abla, yutkunamıyoruz biz de. Mavianne ve Aysema nın yorumlarına katılıyoruz.
    pazar hurriyetteki yazıyı da çok anlamlı bulmuştum , izninle linki;
    http://www.hurriyet.com.tr/pazar/14516460.asp?gid=59



    ""Sonra o çocuk nasıl bir erişkin olacak?
    - Bir nesil sonra kendisi istismarcı oluyor. Bugün bir adam bir çocuğu taciz etti. O çocuk da büyüyünce beş çocuğu taciz ediyor.

    Bu insanlar kötü ruhlu yaratılmış insanlar mı? Hayır. Çocuk gibi erişkinler de öğreniyor. Bakıyor ki adam ceza almıyor, hatta kabul görüyor. Aile içinde sus, konuşma deniliyor..."""

    Çok uzun oldu eklentilerimiz ama durum vahim kaç nesil kaybedildi acaba şimdiden

    YanıtlaSil
  9. bu haberlere şu sıralar özellikle dayanamaz oldum...
    denecek kelime bulamıyorum. sadece yıllar önce bir arkadışımın babası genel anlamda bu tür olayların bildiğimizden çoook daha fazla olduğunu ve olayları anlatmıştıda hala unutamadım...

    sevgilerimle

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))