Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

13 Ocak 2011 Perşembe

Dünlerden bir dün...dün kü gün

Dün okey grubumla buluşup okey oynadım. Malesef şanssız bir günümdeydim, yerlere serildim... neyseki, yemekteki mantı şahaneydi de yenilgi fazla acılı olmadı:))

Dün gece Meeeşur Muhteşem Yüzyılı izledik... Beğeniyorum Halit Ergenç'i netekim... Sabah saat altıda da Bibirgece izliyoruz... E, ne yapalım Gamsegamse ev de tek kişilik ordu gibi dolaşırken o saatte, Naziş'in kalk zili çalarken uyumak olmuyor olamıyor...Sanırım bir çalar saat kaçtı içime zaten , tıp uyanıyorum.Bu sabah biraz yatayım dedim. Binbirgece bitince tv yi kapadım. Bir güzel uyumuşum...uyandığımda saat sekizi on geçiyordu .Neyse , Muhteşem Yüzyıl diyordum. Ne alem bir milletiz, bir bardak suda fırtınalar yaratıp , gemiler batırıyoruz... Padişahlara peygamber muamelesi yapıyoruz. Cumhurbaşkanı Yemen'de şehit olan Osmanlı Askerine ağlaya dursun hala, burada patır patır şehitler veriyoruz... İki yıl önce de gidip orada ağlamamışmıydı ki?Neyse ya ben siyaseti 1981 de bıraktım...

Dün gece kitabımda sonlara geldim...bu yalnızlık ne illet bişi ki can düşmanını eve alabiliyorsun... Sıradan bir kişiyken, sevince farkediyorsun yol kenarındaki zambağı işte öyle bir şey bu kitap , Küskün Kahvenin Türküsü...adı gibi güzel

Amerika'nın güney tarafları, diğer taraflarına hiç benzemez. Buranın hikayeleri daha zor, daha pusludur. Alışılmadık şeyler gelir başlarına. İşte bu grotesk hikayelere, Güney Gotiği derler.




Bu da İdefiks'in çıkardığı Türkiye'nin okuma haritası



Çok sevgili
Mavi Balon, Gümüşay ve Eda Üntürk yeni yıl kartlarınız ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim... Günümü güzel yaptınız...
Sevgili Mavi Balon..bilerek seçmediniz o unutmabeni çiçekli kartı ama beni nasıl ilkokul yıllarıma, kitabımızdaki bir okuma parçasına , götürdünüz bilmelisiniz... Sevgilisinin istediği çiçeği koparabilmek uğruna uçurumdan yuvarlanan, yuvarlanırken unutmabeni diye bağıran delikanlının sevgisi vardı o kartın üstündeki unutmabeni çiçeklerinde...

Sevgili Eda... 9 yaşındaki Ferman'ın çizdiği resimle Nesin Vakfını yeniden hatırlattın bana çok çok teşekkür ederim...Dilerim Ferman'ın da resimde çizdiği ev kadar güzel bir evi ve hep tüten bir bacası olsun... Yüzüme yaydığı gülümseme onun hayatı boyunca yüzünden gitmesin...

Canım Gümüşay... Öyle güzel şeyler yazmıştın ki çok duygulandım, okurken gözlerim doldu inan... O güzelim hediyeler içinde çok teşekkür ederim... Kızlarla paylaştık hemen:)))


Dün dün dün işte oldu bu gün...

11 yorum:

  1. Günaydın Lale ablacım,dün yorum yazmıştım kitap için şimdi senin şu satırını'' bu yalnızlık ne illet bişi ki can düşmanını eve alabiliyorsun... Sıradan bir kişiyken, sevince farkediyorsun yol kenarındaki zambağı işte öyle bir şey bu kitap'' okuyunca daha da meraklandım?

    Okuma haritasına ise içim acıdı.
    Bazı şeyler hiç değişmiyor değil mi?:(

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. canımmm kankimmm,
    sülümannnn aynı onur !!!
    aynı vurgular değil mi?
    annesi de firdevs hanım
    hah hah hah
    ama hürremi çok beğendim ben güzel sevimli başarılı geldi oyunculuğu da :))))

    kitap okuma oranına nedense hiç şaşırmadım

    öptüm seni
    kaçıyorum

    bu arada, fatmagül kötü yola düşmeden yakayı kurtaracak mı bakalım bu akşam :))))

    YanıtlaSil
  3. Hiç okuyanla okumayan bir olur mu?
    Harita nasıl da gerçekleri gösteriyor.
    Sevgiler Lale Hanım.

    YanıtlaSil
  4. RTUK uyarı yazısı yazmış, ya bildiğin dizi bu belgesel değil ki kardeşim, show biz!! ben de konuşmak istemiyorum ama bu kadarı da yeter ya! Atatürk'e hakaret içeren yayınlarla ilgili kıllarını kıpırdatmazlar, padişahı peygamber ilan ederler, of sustum

    YanıtlaSil
  5. RTÜk uyarmış diziyi ne alaka değil mi?
    Bu arada İdefix'e göre Antalya iyiymiş anladığım kadarıyla, ben de hiç iyi bulmam güzel şehrimi okuma konusunda, yanılmışım demek, İdefix daha iyi bilir elbette.:)
    Sevgiler kocaman Lale'cim:)

    YanıtlaSil
  6. Kumarda kaybeden aşkta kazanırmış Lalem ;)rütük abi ceza vermiş öyle duydum :)biz adam olamayız ona yanıyorum.Ama şaşırmıyorum artık !..İstanbul'a yıldızlı pekiyi eee gerisi neyse boşver başka ne bekliyordukki zaten...çoook öpüyorum ;)

    YanıtlaSil
  7. hehe
    benim unutmadım demek için geldim. benimki iş sıkı tutuyor beni salkmıyor:)))
    amam çoook özledim sizi

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Sarı ve turuncu alanlar tüm sıcaklığıyla kavurmuş ortalığı:))
    Bir teşekkürde gümüşaycığıma benden gitsin buradan.
    Kitabın konusu ilgimi çekti.
    Diziyi izleyemedim,konuyla ilgili biraz daha farklı düşüncelerim de var gibi,zaman netleştirecek
    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  9. Çok severek aldığım,paylaştığım kartlardan biriydi.Beğenmenize çok çok sevindim. :)

    YanıtlaSil
  10. Büyütülücek birşeyler değildi Lale abla,kendi elimden olsun istedim.
    Seçim yaklaşırken,benzine hergün zam yapılırken ,hizbullahçılar salınıp ülke dışın kaçarken eee onlardan oy almak için hapisaneler boşaltılırken bizler Bir dizinin peşinde tüm tv kanallarında bunları tartışıyoruz.Biz zaten hayalle gerçekleri hep karıştırırız.Kardeşim diziyi ,flimi neden flim olarak izlemeyiz bilmem.Birazda böyle oyalanalım diyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  11. okuma oranlarının tablosu içler acısı:( umarım gelecek nesiiller bu tabloyu düzeltecek..muhteşem yüzyılı ben de izledim üç beş figuran yerine biraz daha dolu dolu olsaymış dedim ucuza kacılmış bir hali var dizinin

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))