Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

3 Ocak 2012 Salı

İkizler



Çoktandır kitaplardan söz etmedim... En son okuduğum Kitaptan çok fazla söz edemedim... Düşlerin Rengi Zeynep'in hediyesi olan İkizler çok ama çok beğendiğim bir kitap oldu... Anneleri ve babaları ölünce altı yaşlarında birbirlerinden ayrılan ve yaşlılık dönemlerin de bir kaplıcada karşılaşan ikizlerin hikayesi... İkinci Dünya savaşının kadınlar tarafını anlatan bir hikaye... Biri Almanya'da biri Hollanda'da biri işgal eden diğeri işgal edilen topraklarda yaşayıp aynı acıları yaşayan ikizlerin, savaş, aşk ve günah çıkarma hikayeleri... Bu kitabı okurken anlıyorsunuz ki, savaşın kazanan tarafı yok. Savaşta herkes kaybediyor. Farklı toplumların ve sosyal çevrenin etkisiyle yabancılaşan kardeşlerin uzlaştırılması ana tema...Çevirisi de çok güzeldi, geriye dönüşler çok ustaca, hikayeden ayrılmadan yansıtılmış. Deniz bu kitapdan ilk bahsettiğim yazıma yaptığı yorumda ; bu kitabın filmi de olduğu ve Hollandacayı öğrenen herkese ilk kez bu kitabın okutulduğunu ve her yıl 5 Mayıs da filmin televizyonlarda gösrerildiğini yazmıştı. 5 Mayıs; Hollanda'nın Alman İşgalinden kurtuluşunun yıldönümüymüş.Filmi bulamadım...Ancak traillerini izledim...Anladığım kadariyle film de kitabı kadar güzel..

Evet bu kitabı rahatlıkla listenize koyabilirsiniz... Eğer benim tavsiyelerime inanıyorsanız...








Bu gece yeni bir kitaba başlıyorum adı Kafka'nın Bebeği... Aslında tamamiyle başka bir kitap almak için girmiştim D&R'a...Tülay'ın tavsiyesiyle Murat Menteş'in ''Korkma Ben Varım'' adlı kitabını alacaktım ama bulamayınca, zaten bununla da elimde gezip duruyordum, aldım çıktım.Konusu ilginç gibi...

Şimdi biraz okuyup uyumalıyım, yarın için erken başlayacak olan bir programım var...

9 yorum:

  1. lALE HN., nasıl sevindim beğendiğinize, filmi olduğunu bilmiyordum...

    YanıtlaSil
  2. şu ara okunacaklar rafım gayet dolgun ama kitap dendi mi biten ben...bittim yine:)ilk fırsatta okunacak...

    YanıtlaSil
  3. Lale abla günaydın;

    Yanlış hatırlamıyorsam bu film bende var. Eğer öyleyse gönderirim sana. Sevgiler..Ayşegül :)

    YanıtlaSil
  4. Ayşegül sen ne diyosun kuzum:))

    YanıtlaSil
  5. Kitap ilginçmiş ayrıca filmi olması da güzel, bulursam izleyeceğim...
    Kafka'nın bebeği de masal gibi , kolay okunan bir kitap...

    YanıtlaSil
  6. ne güzel.. kitaplar.. kitapçılar yürüyüşler..
    domatesler..
    sen.. yazıların..

    kışı sevmenin bir yolu da..
    sizlerden geçiyor..
    öper seni ataletin..
    kırmızı lalem canım benim.. =)

    atalet..

    YanıtlaSil
  7. Lâlecim bu kitabın kapağındaki fotoğrafı biliyorum, sanırım Diane Arbus çekmiş, onunla ilgili bir yazı hazırlıyordum da fotoğraflar çok ilgimi çekmişti.

    YanıtlaSil
  8. tavsiyelerine guvenmez olur muzyuz..artık eşim de sorar oldu lale abla neler okuyormuş bu aralar diye...ekledik bile ikizler i listemize..tesekkurler sevgiler

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))