Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

18 Şubat 2013 Pazartesi

yepisyeni yazı:)

Geçtiğimiz haftanın son gününü ve yeni başlayan haftanın ilk gününü evde geçirerek ,he işte şimdi bu cümlenin sonu nasıl gelsin. İyi mi? ettim demeliyim, güzel mi? oldu demeliyim, olmadı mı? demeliyim bilemedim.

Bugün Zuz'la kardeş kardeş evde oturduk. Birlikte kahvaltı ettik,kahvelerimizi içip sohbet ettik, ben evi toparladım o giyinme odasına çevirdiği benim okuma odamı sözüm ona düzenledi,saçına maske yaptı...Neyseki  birbirimizle çekişme işini akşamdan yapmıştık da bugüne bişi kalmamıştı...

 Dünden bi sürü yemeğim olduğu için yemek yapma işi de yoktu, işler bitince tembellik de yaptık. Biraz önce de karnını doyurdu, vurdu sırtına sırt çantasını gitti...Sanırım hafta ortası falan ancak düşer buralara:))Giderken de bu notu bırakmış bana...Hem çekirdek almasına kızıp,hem de çekirdeklerini yediğim için:))




Şimdi size bir deneyimimden söz etmek istiyorum. Bir süredir,mahalle marketlerinde bile görülmeye başlayan bir meyva var,adı;Pepino...Aslen Güney Amerikalı olup Türkiye'de de yetiştirilmeye başlanmış. Bizde Ege ve Erzican'ın üzümlü kasabasında yetiştiriliyormuş. Tadı,kokusu kavuu andırıyor ama henüz tatlanmamış bir kavun olarak düşünün. Biz buz dolabında soğutup ince ince dilimleyerek tükettik... Kabuklarını da yüzümüze sürdük. Doğal botoks bitkisiymiş. Kozmetikte çok kullanılıyormuş. Benim pepino falan satmaya kalktığım yok da,cildimde ki gerginliği ve parlaklığı hemen ertesi gün hissetmem ile ilgili...Denemek için bir tane almıştık.Ama hafta da en az iki kez cildime uygulayacağım...Sonuçları ,bildiririm:))





Bunların dışında iyilik sağlık,bu akşam ''O SES''izleyip,yeni bir kitaba başlayacağım. yeni kitap Engin Gençtan'a ait''Kızarmış Palamutun Kokusu''

Haydi kalın sağlıcakla,keyifli bir akşam olsun.

14 yorum:

  1. Ben bu pepinoya bayıldım.Hele cilde iyi geldiğini okuyunca. Bu tüt önerileri hiç kaçırmam. Tez zamanda denenecek:))

    YanıtlaSil
  2. Lâlecim ben de bugün Nezih'in indirimli kitaplarından güzel şeyler buldum, tabi ki kulaklarını yine çınlattım, Engin Geçtan'ı hiç okumadım, pepinoyu alıcam mutlaka, merak ettim.

    YanıtlaSil
  3. Mihiban ve Serpil şu an yüzümde pepino var biraz yedim biraz yüzüme sürdüm:))

    Serpil Engin Gençtan okumalısın...hem niye yazmadın neler aldığını...

    YanıtlaSil
  4. Hemen yazdım:
    Kozalak-Sema Arslan, Kirpiklerimin Gölgesi-Şebnem İşigüzel, Kuş Diline Öykünen-Ayşegül Devecioğlu, bunları Nezih'ten indirimli aldım, bir de D&R'den Firari Güvercinler-Memed Fırat aldım, bu da bir ilk roman sanırım, yine senin kulaklarını çınlatmak için bir sebep oldu hehe

    YanıtlaSil
  5. Aaa ben de alayım o ilk romanı...

    Kirpiklerimin Gölgesini okumaya dayanabilecen mı? çok acı,çok yaralayıcı...

    Keyifli okumalar Seerpicim

    YanıtlaSil
  6. Bakalım, dayanamazsam hemen bırakırım.
    Teşekkürler iyi dileklerin için :)

    YanıtlaSil
  7. Lale hanım,bu tropikal meyveler mangosu papayası çok yaygınlaştı.Denemedim ama denediğim şampuan artı çam terebentin yağı olayı var.Saçlar fışkırmadı ama yararı olduğuna inanıyorum. Ama çekirdek paketini hem ortada bırakmak hem yemeyin diye yazmak meydan okumak değil midir?Aysel G.

    YanıtlaSil
  8. Aysel Hanım

    Ben şampuan+çamterebentin olayına devam ediyorum ben de,saçlarım biraz sıklaştı ve kalınlaştı gibi geliyor. Daha doğrusu bir dolgunluk hissi var.

    Oooo istediği kadar meydan okusun,çekirdek bitti bile:))

    Pepinoyu denemenizi öneriyorum.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. gerçekten öyleyse bende alıp süreyim yüzüme ablacım :) şu kitap okuma durumuna herşeyine bayıldığım gibi bayılıyorum vallahi sevgiler :)

    YanıtlaSil
  10. Pepino deneyeceklerden biri de ben olayım: )
    Çekirdeği görünce aklıma, küçükken teyzem evi pisleniyor diye yedirmezdi bize çekirdek,o geldi: )

    Bu arada bu kirpiklerimin gölgesinde kitabını okuyanlardanım ama sanki bana göre okuyucuyu irrite etmek için yazılmış bir roman. -kitap eleştirmeni değilim ama aklımda kaldığı ile,bencelerce-

    YanıtlaSil
  11. Burcu

    pepinoyu dene valla, iki defadır sürüyorum. Hemen bir fark hissettim. Sonuçda kimyasal bşi sürmüyosun.

    Tüh Kadıköy'de karşılaşsaymışız keşke...

    Öptüm çok seni

    YanıtlaSil
  12. Ayşegül

    Hadi sür bakalım ama sonucu bana ayz mutlaka...

    Benkitabı okuyamadım, içimi bi cırk cırk ettirdi...Belki sonra denerim tekrar

    YanıtlaSil
  13. bu doğal botoksu denemek lazım kankim
    gergin gergin gezeriz artık :))))
    o ses türkiyede ahmet kaya 1.oldu gibi
    öptüm seni

    YanıtlaSil
  14. Kankim,hadi dene bakalım sen de pepinoyu:=) ama ihtiyacın yok kii

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))