Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

11 Temmuz 2014 Cuma

Sıcak ilişki

Sıcakla aramdaki ilişki şöyledir; sıcak, her ağzımı açtığımda ilk sözüm sıcak olur, ne diyeceksem onun ardından gelir. Öyleki yanımdakiler sıcaktan çok benden bezer,dünyaya geldiğine pişman olur...
Neyseki evimizin olduğu mahalle  Boğaz ve Çamlıca arasında  kaldığından,bizim daireninde açık bir alana bakmasından dolayı ev çok sıcak değil. Henüz,hiç klima çalıştırmadık ama dün bir ara dışarı çıkmıştım. Taksi ile gidip gelmeme,klimalı ortamda olmama rağmen, yolun karşısına geçmek gibi bir mesefade sıcak beni sanki dövdü...

Bu ara ben ne yapıyorumda ilk haber;  kombimiz bozuldu,iki gün revizyona girdi. Bugün getirip taktılar ve denemek için kaloriferi de yaktılar:))İliğimiz kemiğimiz ısındı:))

Kitap, Nobelli Yazar Mo Yan'ın ''İri Memeler ve Geniş Kalçalar'' adlı kitabını okuyorum. Yazara kitabının ismini değiştirmesi için çok baskı yapılmış ama kabul etmemiş. Yalnız bu Uzak Doğulular  uzun uzun ,geniş geniş takılmayı seviyorlarki kitap bir ansiklopediden hallice kalınlıkta ve ağırlıkta...




Mo Yan'a biraz ara vermek zorunda kaldım çünkü ''Bibliyomanyaklar'' ın  temmuz ayı kitabı olan  ''Deliduman/ Emrah Serbes '' okuyorum.Okurken ,notlar alıyorum  Çok beğendim şimdiden söyleyeyim size... Emrah Serbes yine yazmış afilli afilli...Hatta ''Bibliyomanyaklar'' a gidip Leylak Dalı'nın yazısını okuyabilirsiniz...





Akşamları iftardan sonra yeni mekanımız olan ''Bağlarbaşı Kahve Dehası''na takılıyoruz. Bütün mahalle ve tabikitleri de bizim sülale toptan oradayız. Neyseki yeterince büyük ve yeterince hizmetli var da  servis hiç aksamıyor. Bu akşam nasıl olur bilemiyorum ama bu akşama kadar her akşam şalla oturdum diyeyim size... O meydanın esintisi her zaman ünlüdür zaten.



Yazlık dizimiz ise; Ulan İstanbul... Biz sevdik. Sezon tatiline giren ''Aramızda Kalsın''ın açığını kapattı...



Yazlık en favori içeceğim ise karpuzlu frozen,içindeki minik buzları ,pipetle çekmek pek keyifli.



Geçen gün kuzen Vildan ile buluştuk. Kuzen benim ama benim kızlarla daha çok ortak arkadaşı ve ortak konusu var ne de olsa o da öğretmen... Kadıköy'de buluştuk ve saatlerce kulak çınlatmadık, anmadık kimse bırakmadık...


Bugünlerde bunu dinliyorum hem de her sabah...Hele bu sıcaklarda Samistal Yaylasının erimeyen karından söze eden bir türkü... Gitarla Yaşar Kurt söylemiş... Pek de güzel söylemiş,çok şahane söylemiş...Tık tık



Hayde gittim ben...

7 yorum:

  1. Ben de artık hep efilefil olsun istiyorum artık :) ne üşütsün ne terletsin.Deli Duman'ı okumak istiyorum :)
    Birde tatil istiyorum :) öperim çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Delidumanı en son ben yazacağım. Yzdıktan sonra sana göndereyim Asisim...
      Tatil ben de istiyorummm...

      Sil
  2. Sıcağı hiç takmamak lazım onu yok farzedersen çok onuru kırılıyor hemen pısıyor. Türküye gelince o artık benim de türküm oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ne güzel bir türkü değil mi? Sabah uyanınca hemen bunu açıyorum:))

      Sil
  3. Bizim buralar da çok sıcak. İşle güçle meşgul olunca arada kaynıyor yoksa oturup kendini dinlersen beynin kaynıyor :)
    Türkü gerçekten güzel. Hem iddiasız sakin yorum hem de samimi sözler. Sevdiğunu dağdan nehirden aydan soruyor. Acısını doğayla dindiriyor. İyi ki tıkladım sağol Lale' cim.

    YanıtlaSil
  4. bende Kocamın Ailesi ne bayıldım yazlık favori dizim oldu..

    YanıtlaSil
  5. Deliduman yorumlarını bekliyorum ;) ben de bitirdim .
    Ulan İstanbul bizim de zevkle takipe ettiğimiz bir dizi oldu :)
    sevgiler :)

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))