Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

24 Kasım 2014 Pazartesi

okudum,izledim, pişirdim sonunda da yazdım :)

Yağmurlu bir İstanbul gününden selam sevgiler size benim canımın taaa içi okuyucularım :)

Bugünlerde  yatılı okul çocuklarının deyimiyle evci çıktım ben... Pişirme ,taşırma, yeme,içme, okuma izleme etkinlikleri yapıyorum bol bol...Yeni başladığım dizi nedeniyle sabah kahvaltısı filmlerinin yerini bu dizi aldı... Bir önceki yazımda söz etmiştim zaten...

Kitabım hala Kafesteki Kuş Neden Şakır Bilirim/Maya Angelou... Hüzünlü bir hikaye... Rengi farklı
doğmanın yaşattığı zorluklar var... Kitap; ABD'de ırk ayrımına dayalı sistemi muhafaza eden yasaların feshine yönelik sivil haklar hareketinin önde gelen isimlerinden Maya Angelou'nun otobiyografisi...Annesinin sevgilisi tarafından sekiz yaşında tecavüze uğraması, tecavüzcünün kimliğinin kamuoyuna açıklanması,öldürülmesi ve bu olayın ardından Maya Angeleou'nun hiç konuşmaması da yer alıyor kitapta anlatılanların arasında... Yazar aynı zamanda bir çok başkana da danışmanlık yapmış.Angelou 1993'te de Bill Clinton'ın ABD Başkanlığı için düzenlenen yemin töreninde şiir okumuş ve görevi yapan ilk siyah olmuş.Kitap iki yıl  ABD de en çok satan kitaplar listesinde yer almış.86 yaşında hayatını kaybetmiş.

Artık kış geldi, akşamları dizi ve boza fasılları  başladı bizim evde...Dizi izlerken de battaniye motiflerimi yapıyorum. Bu sene üç dizimiz var izlediğimiz. Aramızda Kalsın, Ulan İstanbul ve en favori dizimiz Gönül İşleri... Bennu Yıldırımlar ve Timuçin Esen müthiş bir ikili olmuşlar.Siz neler izliyorsunuz bu arada ...

Dün kızlar dışarı çıkmıştı,ben de tv  de ''Ev Kuşu''nu izliyordum. Sahrap Soysal'ın evine konuktu bu hafta... Sahrap Soysal hadi size  otlu poğaça yapayım dediii ve ben tarif falan dinlemeden mutfağa gittim, kızlar poğaça kokan bir eve girsinler diye... Yani ne tarif dinleyeceğim poğaça işte içine de ot koyucaz :)) Ben yapmaya başlayınca kocam içerden bağırdı, kadın içine bir tatlı kaşığı mayonez koydu, bayatlamıyormuş o zaman dedi. He ben de koyarım dedim.
Üç yumurta kırdım.Birinin sarısını ayırdım. Bir su bardağı yoğurt ve bir su bardağı sıvıyağ(ben zeytinyağ koydum), bir çay kaşığı tuz ve bir tatlı kaşığı mayonez ile çırptım. Biraz un ilave ettim ,biraz yoğurdum. Poğaça kıvamına tam getirmedim. .  Diğer tarafta, beş altı dal taze soğan, yarım demet dere otu, bir tutatm maydonozu ince ince doğradım, 150-200 gr kadar peynirle karıştırdım.Hamurun içine kattım ,sonra artık poğaça kıvamına gelmesi için yeterli unu  ve kabartma tozunu ekleyip yoğurdum. Hamur; her zaman yaptığımız gibi kulak memesi kıvamında olacak. Sonrasında  poğaça şekli vererek tepsiye dizip, üstüne yumurta sarısı sürdüm ve 200 derecelik fırında pişirdim.

Not: Tariflerimi artık'' Seferberlik Yemek Tarifleri '' başlığı altında bu adreste toplamaya başladım...TIK...Sayfaya gittiğinizde beğeni butonuna da bir tık edersiniz umarım:)


Hayde gittim gari...

5 yorum:

  1. Ohhh ellerine sağlık Lale Abla. Benimde favori dizim hatta eşimle birlikte seyrettiğimiz ender türk dizisinden Gönül İşleri". Bide Kocamın Ailesini izliyoruz. Onun dışında başka dizimiz yok yerli. :)
    Siten hayırlı uğurlu olsun çok sevindim valla tariflerine kolayca ulaşabileceğime. ♡♡♡
    Öpüyorum çokkk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşahcım çok teşekkür ederim. Hatta patates mücveri için senin fotoğrafı kullanırım :)

      Sil
    2. Oluuuurrrrr☆☆☆♥♥♥

      Sil
  2. Abla sen yakında tv de yemek programı da yaparsın bak demedi deme:)

    YanıtlaSil
  3. Bizim diziler de Gönül İşleri ve Aramızda Kalsın . Yabancı dizi olarak,The Killing ,Homeland ve The Walking Dead.Ne yapayım ben Sahrap Soysal'ın poğaçasını ,sizin ki favorim :)) Aysel G.

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))